Boekhouding van een grote supermarkt

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 329

Boekhouding van een grote supermarkt

Beste leden,

Ik vroeg me af wat een grote supermarkt doet op hun eindbalans en resultantenrekening, aangezien ze zo belachelijk veel producten hebben.

Vullen ze gewoon simpelweg verkoop producten in of vullen ze elk product in?

Want tot nu toe heb ik geleerd over kleine ondernemingen die 3 dingen verkopen.

Gebruikersavatar
Berichten: 227

Re: Boekhouding van een grote supermarkt

Met de huidige software zal dat wel gewoon met alle producten gaan. Je wil simpelweg toch ook de omzet per product bijhouden i.v.m inkoop en je behoefte in je assortiment.

Berichten: 54

Re: Boekhouding van een grote supermarkt

soepkip88 schreef: ma 23 apr 2012, 19:02
Met de huidige software zal dat wel gewoon met alle producten gaan. Je wil simpelweg toch ook de omzet per product bijhouden i.v.m inkoop en je behoefte in je assortiment.
inderdaad wordt geautomatiseerd bijgehouden hoeveel er nog in voorraad is. Als het pak hagelslag er bij de kassa uitgaat, gaat er meteen ook eentje van de voorraad af.

Daarnaast wordt, met name voor 1 januari, het hele personeel ingezet om te gaan 'balansen'. De werkelijke voorraad wordt dan gemeten, want natuurlijk niet ieder product gaat er ook bij de kassa uit. Zo hb je diefstal en verlies omdat en pak scheurt o.i.d.

Als je oplet, zie je, vaak in rustige uurtjes, ook wel eens personeel met een kastje de voorraad in het schap tellen,

Reageer