[natuurkunde] uniek hernieuwbare energiesysteem?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

uniek hernieuwbare energiesysteem?

Hey allemaal!

Ik moet voor een vak een paper schrijven over renewable energy systems van 6 pagina's lang. Aangezien dit onderwerp me wel interreseert (vandaar ik dit keuzewak heb opgenomen) wil ik wel een 'speciaal' systeem bespreken... niet de waterdammen, of warmtepompen, fotovoltaïsche cellen... (indien ik niets beter vind, wou ik een getijdencentrale of de geothermiek desnoods bespreken, maar dat is ook niet meer zo uniek)

heeft er iemand een ideetje van een echt interresant state-of-the-art R.E.S.?

voor mij speelt het zelf geen rol als het nog maar enkel in theorie bestaat! ik wil gewoon niet 6 pagina's zeveren over hetgeen wat iemand anders ook al heeft besproken. (ja, ik denk ook aan de docent ;) )

thx, Alain

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: uniek hernieuwbare energiesysteem?

Je zou een probleem kunnen aanroeren dat speelt bij toepassing van wind- en zonenergie.

Als het donker is, en windstil, dan heb je niks. Je zou dan kunnen nadenken over buffering van energie, b.v. door het ophijsen van gewichten in een toren. Als het waait en/of de zon schijnt, dan hijs je de gewichten op, als er vraag naar energie is laat je ze weer zakken.

Daar kan je rekensommen over opzetten om te zien of dat een praktisch haalbare oplossing is

Reageer