Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 778

Houding naar wetenschappelijk onderzoek

In het kader van mijn thesisonderwerp 'houding ten opzichte van wetenschappelijk onderzoek', heeft mijn promotor mij de taak gegeven om door mensen een 'richtinggevende' vragenlijst te laten invullen. Met deze vragen willen we op een geheel open wijze mensen aan het woord laten over onderzoek om achteraf aan andere mensen meer

concrete vragen te kunnen stellen.

Uw medewerking is geheel vrijblijvend en anoniem, maar wordt natuurlijk ten zeerste geapprecieerd! Het zijn slechts 5 vragen, waar u open op antwoordt. Als u besluit de vragenlijst in te vullen, antwoord dan wel op alle vragen a.u.b.. Dit alles neemt hooguit een 5 minuten van uw tijd in beslag!

Wil je graag meedoen dan mag je me een PMtje sturen (Ik wil graag meedoen aan de vragenlijst) dan stuur ik stande pede het URL naar je door waarop de vragenlijst te bewonderen is.

P.S.: ik weet dat ik hierin een mogelijke sampling bias creeër maar dat is niet zo belangrijk in een richtinggevende vragenlijst, de bedoeling is vooral om te weten hoe je onderzoek kan categoriseren.

P.S.2: Indien dit bericht als spam wordt aanzien, wat ten zeerste niet de bedoeling is mag dit natuurlijk verwijderd worden.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

P.S.2: Indien dit bericht als spam wordt aanzien, wat ten zeerste niet de bedoeling is mag dit natuurlijk verwijdert worden.
Nou, je hebt alles wel zo netjes en niet-opdringerig geformuleerd dat ik het niet als spam zie. Ik bedoel: als mensen vragen om hulp bij huiswerkopgaven dan mag je ook op deze wijze om hulp vragen.

Sterker nog: als je wil mag je ook wel direct hieronder het adres posten waar men de lijst in kan vullen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Dan mag iedereen die zin heeft om een vragenlijst deze site bezoeken.

http://users.pandora.be/kip : volg de hyperlink op deze site
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Om nog eventjes dit topic onder het publiek te brengen.

Blijkbaar is internet niet het beste medium om aan data te geraken.

Er blijkt zoiets te ontstaan als gedeelde verantwoordelijkheid :wink: of komt het door de enorme dt fout in mijn openingspost (qui le sait)

Ik roep jullie dus op om een kleine moeite te doen, 5 minuutjes van je tijd over wat je positief vindt aan onderzoek, negatief vindt aan onderzoek.

Het uiteindelijke doel van deze gegevens is om meer gericht vragen te stellen.

En de afgelopen weken is er wel wat gebeurd in wetenschapsland (cf. Zuid-Korea).

Voel u geroepen :roll: , ik heb jullie nodig.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

ik heb hem net gedaan.

Ik vind de vragen soms wel wat raar als ik dat mag zeggen.

op de vraag:

"wie doet er aan onderzoek"

dan heeft dat toch weinig te maken met mijn houding TOV onderzoek?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Ik heb 'm ook net gedaan. Hoewel ik niet van elke vraag evenveel nut inzie, laat ik dit aan jezelf over om te beoordelen. Je hebt hier (mag ik hopen) meer tijd in gestopt dan mij om over deze vragen na te denken.

Wel wil ik je erop wijzen dat wanneer je de vragen beantwoord, de antwoorden van de vorige persoon leesbaar zijn. Niet dat dit heel interessant is, echter het kan mensen zo nog verder in een bepaalde richting sturen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 656

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Ik vind het woord "onderzoek" best breed.

Wetenschappelijk onderzoek? Het onderzoek van een callcenter? Het onderzoek wat een peuter doet?

Ik heb trouwens "het onderzoek" netjes ingevuld. :roll:
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Wel wil ik je erop wijzen dat wanneer je de vragen beantwoord, de antwoorden van de vorige persoon leesbaar zijn. Niet dat dit heel interessant is, echter het kan mensen zo nog verder in een bepaalde richting sturen.
Ofwel is het een bug die jou overkwam, ofwel is er iets mis met mijn computer. Zijn er mensen die ook de antwoorden van de vorige lazen? Dat is nu niet bepaald professioneel :roll:

[EDIT: als je een familielid hebt die die vragenlijst heeft ingevuld kan het zijn dat zijn antwoorden te voorschijn komen, of de jouwe als het venster nog eens opent. Het onthoudt namelijk de antwoorden van éénzelfde IP.]

En om op de commentaren in te gaan: Hoe irrelevant de vragen ook kunnen zijn, ze kunnen altijd iets blootleggen. En 'onderzoek' kan je zo breed definiëren, dat was inderdaad de bedoeling (om niets over het hoofd te zien). Zo'n open vragenlijst dient alleen maar als vertrekpunt.

P.S.: bedankt voor het invullen, van 20 respondenten naar 30 op één dag.

Nog 20 té gaan :wink:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 179

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Zo'n open vragenlijst dient alleen maar als vertrekpunt.


Ik heb hem zojuist ingevuld.

Komt hier dan nog een vervolg op?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Sowieso komt hier een vervolg op.

Zoals aangeduid is het natuurlijk nog maar een zéér open vragenlijst die de richting van de échte HOND-vragenlijst zal bepalen.

Maar bijvoorbeeld uit die open vragenlijst kan je bijvoorbeeld halen dat mensen het belangrijk vinden dat ze op de hoogte worden gebracht van het onderzoek waar ze aan meewerken.

Dat klinkt plausibel, het verhoogt de identificatie maar het gebeurt te weinig.

Nu is mijn thesis niet echt een onderzoek, eerder het opstellen van een vragenlijst (én geloof me dat is niet simpel) maar ik zal wel een samenvatting geven van zaken die naar voren kwamen uit deze open bevraging.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 41

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

het opstellen van een vragenlijst (én geloof me dat is niet simpel)
Kan ik mij best voorstellen ... Jij liever dan ik :wink:

Maar ik heb de vragenlijst ook zojuist ingevuld. Hopelijk ben je er iets mee!
Statistics are totally wrong fifty-six per cent of the time!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Heb em ingevuld, waren wel "brede" vragen.

Berichten: 116

Re: Houding naar wetenschappelijk onderzoek

Ik heb hem ook ingevuld.
...ik zal wel een samenvatting geven van zaken die naar voren kwamen uit deze open bevraging.
Leuk, ik ben benieuwd.

Succes.

Reageer