Niet ingehaalde uren, wat voor effect?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 329

Niet ingehaalde uren, wat voor effect?

Beste wsf-leden,

Ik vroeg me af aangezien ik 10 uur moet inhalen (voor 5 keer uit de les gestuurd te zijn) wat voor effect dit zou kunnen hebben als ik ze niet heb ingehaald.

Moet ik dan blijven zitten?

Of zal ik ze dan het jaar daarop moeten inhalen?

Het gaat hierbij dus om weggestuurd worden, maar mijn school telt dit wel als absenties.

Dus eigenlijk komt het erop neer, wat gebeurt er als je alle absentieuren niet hebt ingehaald, bij het einde van het jaar?

Wat kan de school mij doen dan?

mvg,

Liam.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Niet ingehaalde uren, wat voor effect?

Beginnen met het schoolreglement te raadplegen.

En je ten tweede niet afvragen wat zij juridisch wel of niet kunnen doen, maar die uren inhalen ....
Eric

Berichten: 289

Re: Niet ingehaalde uren, wat voor effect?

Wat kan de school mij doen dan?
De school kan jou heel veel doen, en van geen van die dingen zul je blij worden. Je beste optie is gewoon die 10 uur inhalen.

Als je niet alle lessen hebt gevolgd die je had moeten volgen, voldoe je niet aan de overgangseisen en zou je dus kunnen blijven zitten. Nu vinden veel scholen dat wel een erg zwaar gevolg voor een aantal niet ingehaalde uren, dus misschien dat je bijvoorbeeld de mogelijkheid krijgt om een vervangende opdracht te maken in je eigen tijd (lees: de vakantie). Daar zul je dan zeker wel meer dan 10 uur mee bezig zijn.

De regeling die van toepassing is op jouw school hoort in het leerlingenstatuut te staan (of op een andere manier vastgelegd te zijn).

Reageer