vermogen zwaartekracht

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 181

vermogen zwaartekracht

Stel je wilt iets doen zweven. Laten we zeggen dat het "iets" 120kg weegt. Hoe bereken je het vermogen dat nodig is?

W=F*x/t, met F=m*g=120kg*9.81m/s²=1177.2N

welke "x" moet hier gekozen worden?

En stel dat men wilt dat dat "iets" (van nog steeds 120kg) niet alleen zweeft (dus niet zakt en niet stijgt), maar ook een resulterende kracht ondervindt die voorwaarts gericht is. Met andere woorden, welk vermogen moet men ontwikkelen om een ding van 120kg door de lucht te doen "vliegen" aan een snelheid van 20km/u zonder dat het stijgt of daalt?

Kan iemand me helpen met deze vragen, want ze houden me al even bezig, en ik heb geen idee hoe ik ze kan oplossen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: vermogen zwaartekracht

Het probleem is dat om iets op een plaats te laten zweven in principe natuurkundig gezien geen vermogen nodig is, omdat er geen arbeid verricht hoeft te worden. Hang het op aan een touw en het probleem is opgelost.

Praktisch-technisch is het een andere zaak, en dan is er geen zinnige berekening te starten zonder dat je eerst en vooral een manier gekozen hebt om het ding te doen zweven, jetpack, hovercraft, helicopter, maglev, etc. Die berekeningen zijn overigens niet triviaal.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 181

Re: vermogen zwaartekracht

Het is de bedoeling om met behulp van een verbrandingsmotor propellers aan te drijven. Die propellers moeten het voertuig samen met de bestuurder dan doen zweven, en een voorwaartse snelheid van 20km/u geven.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.096

Re: vermogen zwaartekracht

Dit onderwerp wordt hier al besproken en deze topic gaat dus op slot.

Gesloten