YouTube op Iphone en Ipad

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

YouTube op Iphone en Ipad

De laatste tijd zit ik een beetje verveeld met het volgende:

Ikzelf bezit een MacBook Pro (van Apple) waarmee ik zonder problemen kan internetten en YouTube video's bekijken. Onlangs wou ik echter een filmpje aan m'n lieftallige moeder tonen op haar Iphone en toen bleek dat ik de betreffende video nergens kon vinden. Het was net alsof die plots van het internet verdwenen was.

Wat later ben ik erachter gekomen dat dit ook op Ipad het geval is, (en dus waarschijnlijk ook op Ipod).

Is er iemand die weet wat hiervan de oorzaak is? Ik vermoed dat het iets met rechten te maken heeft, maar hoe verklaar je dan dat ik zonder problemen video's kan bekijken op m'n laptop? En waarom is de ene video wel te vinden op een I-apparaat en de andere niet?

Ter info: het ging om deze video: klik
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: YouTube op Iphone en Ipad

de Apple-dingen werken niet via de YouTube-site, gezien die Flash gebruik(te). Daarom gebruikt Apple een eigen implementatie op basis van de YouTube-API. De uitgever van de video (VEVO) laat alleen weergave via de site toe, en niet via iets anders over de API. Nu heeft VEVO wel een eigen app, dus ik denk dat je daar eens op moet zoeken.
This is weird as hell. I approve.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: YouTube op Iphone en Ipad

Ah, zo zit dat dus.

VEVO heeft inderdaad een app maar die is enkel beschikbaar op de Amerikaanse markt, voorlopig blijft ik dus best VEVO filmpjes bekijken via m'n pc ;) .

Hartelijk dan voor je reactie!
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 33

Re: YouTube op Iphone en Ipad

het is ook zo dat als iemand een filmpje op youtube zet dat hij dan kan kiezen of je hem op de ipod, ipad, pc enz kan zien
Rideas dum vivis, nam vivis dum rides

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: YouTube op Iphone en Ipad

Hmm, dat wist ik niet. Bedankt, goed om rekening mee te houden.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer