[scheikunde] Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

Help! Ik kom er niet meer uit. Ik kom er bij 1 nog wel uit, bij 2 snap ik het al niet. Wil iemand me een hint/tip geven en/of helpen?

Vraagstuk:

1. Je kunt uit de gaswet een soort “deeltjesdichtheid” of “aantaldichtheid” halen. Geef deze uitdrukking.

2. De deeltjesdichtheid die je bij 2) hebt afgeleid kun je ook omzetten in een werkelijke dichtheid. Daarvoor heb je slechts één gegeven nodig. Welk gegeven is dat en verwerk dat gegeven in de juiste uitdrukking voor de werkelijke dichtheid.

Antwoord:

1)Molair gasvolume. V/m. (Denk ik..)

2)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

JimmyNeutron schreef: di 05 jun 2012, 21:30
Antwoord:

1)Molair gasvolume. V/m. (Denk ik..)
Hoewel niet onbruikbaar lijkt andersom me logischer, aantal deeltjes in een standaardvolume.

"m" is trouwens niet de afkorting voor de grootheid "hoeveelheid stof ". Daarvoor gebruiken we internationaal "n".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

Jan van de Velde schreef: di 05 jun 2012, 22:53
Hoewel niet onbruikbaar lijkt andersom me logischer, aantal deeltjes in een standaardvolume.

"m" is trouwens niet de afkorting voor de grootheid "hoeveelheid stof ". Daarvoor gebruiken we internationaal "n".


m (maar moet dus n zijn) / V ? Waarom is dit handiger?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

Hoe ziet een normale dichtheid eruit? Juist. Als je dat weet, kun je zowel je eigen vraag als vraag 2 beantwooden

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Deeltjesdichtheid omzetten naar werkelijke dichtheid

Fuzzwood schreef: wo 06 jun 2012, 18:16
normale dichtheid
Fuzzwood bedoelt hiermee de massadichtheid van stoffen, vroeger ook wel bekend als soortelijke massa.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer