breedte pagina.

Moderator: Miels

Reageer

breedte pagina.

De pagina's van deze site zijn te breed als je een beeldschermresolutie hanteert van 800 x 600 pixels.

Dat is met een beetje javascript aan te passen.


Op een windowsME kun je niet automatisch inloggen. Dat moet in elke sessie opnieuw geschieden.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: breedte pagina.

Over de breedte van de pagina:

Het gebeurt nogal eens dat na een post van een willekeurig persoon ineens het topic een stuk breder is geworden. Hoe komt dat, hoe kunnen de forummers het voorkomen en kunnen jullie het voorkomen?


Niet dat het een ramp is hoor, maar als het een kwestie is van een Javaatje zoals Peter Pan zegt, dan klinkt dat toch wel aangenaam.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: breedte pagina.

Die te brede pagina's komt doordat users soms een enorm lang WWW adres copy/pasten. Als er honderden characters zonder spaties ertussen staan, dan kan de software die niet afbreken. Dus kan er niets anders gebeuren dan de pagina breder te maken. Users kunnen daar heel gemakkelijk iets aan doen, door de [url=http://.]en[/url].. tags te gebruiken. Dat maakt het allemaal ook nog eens veel leesbaarder.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: breedte pagina.

Volgens mij is dat niet het enige. In dit topic bijvoorbeeld zijn helemaal geen lange links. Er is trouwens wel een groot plaatje dat misschien voor problemen zorgt. Misschien een regeltje toevoegen dat men moet resizen naar 640x480? (of anders door moderators laten doen via Imageshack, maar dat levert dan misschien weer veel werk op)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: breedte pagina.

ja maar welke maat nemen we dan?

is 640X480 niet wat klein als je veel dingen in je plaatje hebt staan?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: breedte pagina.

Alleen je link naar het plaatje laten staan en het plaatje zelf niet posten werkt natuurlijk ook.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: breedte pagina.

Ja, en als ik dan eens een handig plaatje vind en dat netjes klein genoeg lijkt om erbij te plakken, dan wordt ik toch nogal eens verrast omdat het op mijn bron kennelijk verkleind stond weergegeven, en hier op de forumpagina ineens paginabreed ontploft. Kan ik dat nog ergens zien of zo, in de eigenschappen van dat plaatje? Geven die pixelgegevens in dat eigenschappenschermpje de werkelijke weergavegrootte weer, of kan er nog iets anders misgaan??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Re: breedte pagina.

Het probleem doet zich voor bij elke pagina.

Makkelijk zelf te controleren door tijdelijk de resolutie op 800x600 te zetten. (desktop-rechtermuis-eigenschappen-instellingen)

Het is heel irritant.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: breedte pagina.

Ja, en als ik dan eens een handig plaatje vind en dat netjes klein genoeg lijkt om erbij te plakken, dan wordt ik toch nogal eens verrast omdat het op mijn bron kennelijk verkleind stond weergegeven, en hier op de forumpagina ineens paginabreed ontploft. Kan ik dat nog ergens zien of zo, in de eigenschappen van dat plaatje? Geven die pixelgegevens in dat eigenschappenschermpje de werkelijke weergavegrootte weer, of kan er nog iets anders misgaan??


Die geven indd de exacte pixelgrootte weer (niet de grote zoals die op de website staat afgebeeld)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: breedte pagina.

PeterPan schreef:De pagina's van deze site zijn te breed als je een beeldschermresolutie hanteert van 800 x 600 pixels.

Dat is met een beetje javascript aan te passen.
Ik ben benieuwd naar je javascript! Ik vind zelf dat de pagina's erg breed zijn vanaf een resolutie van meer dan 1024 x 768. En dan neem ik de statistieken erbij...


1024 x 768 is een goede resolutie, wordt door 61% gebruikt

800 x 600 is te smal, wordt door 10% gebruikt

> 1024 x 768 is te breed, wordt door 29% gebruikt

Bron: phpMyVisites, zie icoon onderaan iedere pagina.


Kortom: wanneer er een javascript bestaat dat tegemoet komt aan de 10%, zonder dat die 29% daar last van heeft, zet ik 'm er met alle plezier tussen. Maar wanneer die 29% eronder lijdt is het effect alleen maar negatief.


Hoe dan ook: ik sta open voor suggesties, laat maar komen! :roll:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: breedte pagina.

Miels schreef:1024 x 768 is een goede resolutie, wordt door 61% gebruikt

1024 x 768 is te breed, wordt door 29% gebruikt


Suggererend dat 1024 x 768 precies goed is en door 90% van de gebruikers gebruikt wordt... :roll:
Never underestimate the predictability of stupidity...

Re: breedte pagina.

Miels schreef:
PeterPan schreef:De pagina's van deze site zijn te breed als je een beeldschermresolutie hanteert van 800 x 600 pixels.

Dat is met een beetje javascript aan te passen.
Ik ben benieuwd naar je javascript!


Ik was iets te optimistisch. Dat gaat niet.

Die percentages zeggen niet alles. Er zijn ongetwijfeld mensen die wegblijven als het bekijken van de pagina's hen te veel stoort.

(Op mijn site is het percentage 800-600-ers 26% (en dat zegt ook niets).)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: breedte pagina.

PeterPan schreef:
Miels schreef:
PeterPan schreef:De pagina's van deze site zijn te breed als je een beeldschermresolutie hanteert van 800 x 600 pixels.

Dat is met een beetje javascript aan te passen.
Ik ben benieuwd naar je javascript!


Ik was iets te optimistisch. Dat gaat niet.

Die percentages zeggen niet alles. Er zijn ongetwijfeld mensen die wegblijven als het bekijken van de pagina's hen te veel stoort.

(Op mijn site is het percentage 800-600-ers 26% (en dat zegt ook niets).)


Het is al vaker gezegd dat 800x600 door bijna niemand meer wordt gebruikt, en wanneer je eens rondsurft op internet kom je veel minder websites tegen die nog geschikt zijn voor 800x600, het is gewoon te klein ...

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: breedte pagina.

Mag ik als leek uit deze discussie concluderen dat ik het best plaatjes plaats van max. 800 x 600 pixels, en dat voor het merendeel van de gebruikers 1024 x 768 ook nog niet storend is?? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: breedte pagina.

volgens mij is een plaatje van 800x600 net passen voor dit forum :roll:

Reageer