Docent weigert na te kijken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 329

Docent weigert na te kijken

Beste wsf-leden,

Ik heb onlangs veel problemen gehad met een docent bij mij op school.

Ik moest namelijk een stencil inleveren, maar dit wilde zij niet nakijken omdat er teveel fouten in stonden.

Mag dit?

mvg,

Liam.

Berichten: 264

Re: Docent weigert na te kijken

Ze heeft het kennelijk wel nagekeken en geconcludeerd dat er teveel fouten in staan.

Om welk vak gaat het? En gaat het om taalfouten of vakinhoudelijke fouten?

Berichten: 329

Re: Docent weigert na te kijken

Axioma91 schreef: vr 08 jun 2012, 17:55
Ze heeft het kennelijk wel nagekeken en geconcludeerd dat er teveel fouten in staan.

Om welk vak gaat het? En gaat het om taalfouten of vakinhoudelijke fouten?
Het gaat om het vak Engels, en het zijn opdracht gerelateerde fouten, geen taalfouten.

Maar ik snap dan niet waarom zij denkt het recht te hebben het niet te accepteren.

Voor de rest zag het er netjes uit, geen kreuken of scheuren.

Anders zou ik in principe een proefwerk expres helemaal fout kunnen maken en het dan een andere keer opnieuw maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Docent weigert na te kijken

Je hebt dus iets ingeleverd dat niet aan de opdracht voldeed?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Docent weigert na te kijken

liamgek schreef: vr 08 jun 2012, 17:49
Ik heb onlangs veel problemen gehad met een docent bij mij op school.

Ik moest namelijk een stencil inleveren, maar dit wilde zij niet nakijken omdat er teveel fouten in stonden.

Mag dit?
Dat is zo niet te beoordelen. Als jouw werk ernstig ondermaats was (gekoppeld aan een niet ernstig nemen van de opdracht) kan dat best zijn dat dat een terechte reactie was.

Het is zeer moeilijk een éénzijdig verhaal te beoordelen.

Verder liamgek,

jij hebt al verschillende topics gestart inzake jouw rechten hier t.o.v. de rechten van de school en docenten..

En denk dat het best nuttig zou zijn jouw houding als student eens te analyseren t.o.v. die school en anderen.

Je kan stellen dat ik hier geen zaken mee heb omdat dit subforum hier over rechtswetenschap gaat.

Wel heel droog: een éénzijdig verhaal laat geen juridische beoordeling toe.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 4.320

Re: Docent weigert na te kijken

Toch niet zo moeilijk lijkt me.

Als een werkstuk heel slecht is geef je het terug met de opdracht het aan te passen.

Gebeurt dat niet dan zet ik er gewoon een 1 of een 2 op want meer is het dan waarschijnlijk niet waard.

PS. Vaak staat wel ergens in de regels dat een beoordeeling moet worden gegeven.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Docent weigert na te kijken

tempelier schreef: ma 18 jun 2012, 19:50
1) Toch niet zo moeilijk lijkt me.

2) Als een werkstuk heel slecht is geef je het terug met de opdracht het aan te passen.

3) Gebeurt dat niet dan zet ik er gewoon een 1 of een 2 op want meer is het dan waarschijnlijk niet waard.
1) Zolang je oordeelt over een fractie van de gegevens is niets moeilijk, je weet alleen niet in hoever je conclusies juist zijn in de volledige context. Het onthouden van context kan evengoed bedoeld zijn als manipulatie van een verhoopt antwoord.

Hier kan een veel bredere, 'niet gekende' context vermoed worden. Je kan een probleem niet steeds herleiden naar één of 2 parameters waar er meerdere vermoed kunnen worden.

Een docent heeft ook het potentieel nadeel van mens te zijn met beperkte capaciteiten en energie.

Ik heb ook last van mens te zijn. Ook de rechtspraak houdt hier rekening mee. Niet alles is beschreven in mooie lijntjes. Er bestaat ook nog iets, buiten de letter, als de geest van de wet.

2) Wat mogelijk ook gebeurde ....., of het de doel- en vraagstelling gewoon voorbij ging en het werk gewoon geweigerd werd. De beschreven spanningen vinden ergens hun bron.

3) In de situatie die jij voor ogen hebt misschien wel. Alleen zien jouw ogen slechts een stukje. Het stukje dat men wil dat je ziet.

Als je dit in relatie brengt met:

http://www.wetenscha...post__p__909076

Hier staat in gewoon Vlaams: Wat kan de school mij doen als ik hun instructies aan mijn laars lap ....?

De rechtmatigheid van de instructies zelf worden niet in vraag gesteld.

En hier:

http://www.wetenscha...post__p__718355

Een discussie over rechten voor iets, vermoedelijk, of mogelijk bedoeld als soort werk dat educatief bedoeld is in klassikaal verband.

Ik vermoed hier dus een bredere context.

Zonder de context van, en geschetst door die docent, zal geen kat, ook geen rechter hierover oordelen.

EN ZONDER TE WETEN vermoed ik dat deze vraag ook gerelateerd is:

http://www.wetenscha...post__p__911624
Eric

Reageer