Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Moderators: jkien, Xilvo

Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ik had een e-mailadres en ruimte voor een website op het locale netwerk van het woningencomplex waar ik woon. Maar mijn webspace is inmiddels verdwenen, en de e-mailservice zal binnen een paar maanden ook ophouden te bestaan.

Daarom ben ik op zoek naar een alternatief. Het moet gratis of goedkoop zijn. Verder hoeven er wat mij betreft niet allerlei toeters en bellen aan te zitten. Ook wil ik mijn website nu op een eigen domeinnaam overzetten.

De overweldigend vele mogelijkheden zijn voor mij niet te overzien, en al helemaal niet wat goed werkt en wat niet. Misschien zijn er hier mensen die mij op grond van eigen ervaringen wat tips aan de hand kunnen doen. Dat maakt het voor mij makkelijker om te kiezen.

Berichten: 12.262

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Mogelijkheden genoeg inderdaad. Als het om 1 site op 1 domein gaat zou ik kijken naar de kleinste paketten van aanbieders die al een tijdje meedraaien. Ik heb goede ervaring met TransIP, Hostnet en QDC.

Via mn werk kom ik in aanraking met allerlei hostingaanbieders waar mijn klanten bijv al een bestaande website hebben of graag willen gaan hosten, en echt slechte zie je zelden... al bestaan ze wel, dus altijd even grondig googlen op gebruikerservaringen :)
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ik heb zelf prima ervaringen met 2uhosting, leveren ook prima service. Hun goedkoopste pakket kost anderhalve euro per maand, een .nl domeinnaam € 4,95 per jaar (let op: excl BTW).

Je kunt natuurlijk altijd even kijken op ISPGids, daar kun je overzichtelijk gebruikerservaringen inzien.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Benm schreef: za 09 jun 2012, 14:15
(...) dus altijd even grondig googlen op gebruikerservaringen :)

Ger schreef: za 09 jun 2012, 14:24
Ik heb zelf prima ervaringen met 2uhosting, leveren ook prima service. Hun goedkoopste pakket kost anderhalve euro per maand, een .nl domeinnaam € 4,95 per jaar (let op: excl BTW).

Je kunt natuurlijk altijd even kijken op ISPGids, daar kun je overzichtelijk gebruikerservaringen inzien.


2uhosting, ziet er goed uit, ook wat gebruikerservaringen betreft. Zit daar ook een e-mailaccount bij?

Berichten: 555

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Van de eerste pagina:

Onbeperkte email

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

@ JorisL

Dat zag ik inderdaad staan. Maar ik begrijp nog niet goed hoe je dan vanaf zo'n website kan e-mailen, en of daar inderdaad mee bedoeld wordt dat je bij die website er automatisch een e-mailaccount bij krijgt.

Berichten: 12.262

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

2uhosting ziet er qua prijzen zeer voordelig uit. Ik heb geen enkele ervaring met deze aanbieder, maar gezien het aantal er actief zijn zegt dat niets.

Qua mail heb je diverse opties: je kunt het sowieso koppelen aan outlook of iets dergelijks, zelf webmail software draaien (er zit php en mysql bij, dus zelfs al dat niet standaard bijgeleverd is kun je het installeren), of je mail doorverwijzen naar een service als google apps (gmail).

Wat 'onbeperkt email' precies inhoud is me overigens niet duidelijk - wellicht betekent het dat je een onbeperkt aantal mailadressen onder je domein kunt aanmaken. Ik vermoed echter wel dat de opslagruimte voor je email gedeeld wordt met die voor je webspace, en dan is 500 mb misschien aan de krappe kant. Gebruik van iets als google apps lost dat probleem overigens wel weer op.
Victory through technology

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en voor 2uhosting gekozen.

Ben heel benieuwd.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Je kunt onbeperkt gebruik maken van email inderdaad. En je kunt een X aantal adressen aanmaken (of dat bij het office pakket onbeperkt is weet ik niet).

Voor mail kun je gebruik maken van Horde of Squirrelmail, en je kunt het natuurlijk koppelen aan outlook, thunderbird of wat dan ook.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ger schreef: zo 10 jun 2012, 15:29
Je kunt onbeperkt gebruik maken van email inderdaad. En je kunt een X aantal adressen aanmaken (of dat bij het office pakket onbeperkt is weet ik niet).

Voor mail kun je gebruik maken van Horde of Squirrelmail, en je kunt het natuurlijk koppelen aan outlook, thunderbird of wat dan ook.


Heel mooi - dan is dat ook gelijk geregeld.

Ik neem aan dat ik nu eerst een acceptgiro ontvang voor de betaling?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Bij mij werkt het via een incasso, maar geen idee meer of ik daar destijds bewust voor gekozen heb of dat het standaard is. Ik zit al aardig wat jaartjes bij hun. Maar een incasso kan nooit zonder jouw toestemming, dus dat moet je na kunnen kijken. :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ger schreef: zo 10 jun 2012, 23:11
Bij mij werkt het via een incasso, maar geen idee meer of ik daar destijds bewust voor gekozen heb of dat het standaard is. Ik zit al aardig wat jaartjes bij hun. Maar een incasso kan nooit zonder jouw toestemming, dus dat moet je na kunnen kijken. :)


Komt goed, ik krijg de factuur per e-mail.

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ger schreef: zo 10 jun 2012, 15:29
Voor mail kun je gebruik maken van Horde of Squirrelmail, en je kunt het natuurlijk koppelen aan outlook, thunderbird of wat dan ook.
Mijn website doet het al weer (in een eenvoudige versie). Werken met Squirrelmail gaat ook goed, maar met Mozilla Thunderbird kan ik via 2uHosting alleen e-mail ontvangen (niet versturen).

Ik zou ook wel met Squirrelmail verder willen, maar het is wat omslachtig om iedere keer te moeten inloggen...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Goede kans dat je internetprovider (dus Ziggo/KPN/UPC/etc) dat blokkeert. In dat geval moet je die mailserver instellen als uitgaande server (bijv. smtp.ziggo.nl).

Voor de exacte gegevens moet je dan even te rade bij je internetprovider, vaak hebben ze wel een FAQ op hun site.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Re: Webspace en e-mailaccount nodig - tips gevraagd

Ger schreef: ma 11 jun 2012, 21:42
Goede kans dat je internetprovider (dus Ziggo/KPN/UPC/etc) dat blokkeert. In dat geval moet je die mailserver instellen als uitgaande server (bijv. smtp.ziggo.nl).

Voor de exacte gegevens moet je dan even te rade bij je internetprovider, vaak hebben ze wel een FAQ op hun site.


Na uren prutsen geef ik het op. Bovendien stopt het netwerk dat als mijn internetprovider dient binnen een paar maanden met hun e-mailservice, ik neem aan dat het koppelen van een extern e-mailprogramma aan 2uHosting dan sowieso niet meer gaat. Maar met Squirrelmail kan ik dan gewoon blijven werken. En de webhosting van 2uHosting zal het dan ook wel blijven doen. Ik zit dus wel op het goede spoor.

Reageer