Professionele bachelor chemie aan hogent

Reageer
Berichten: 299

Professionele bachelor chemie aan hogent

Iemand die weet of het mogelijk is om met deze opleiding in het onderwijs te stappen, liefst hoger secundair onderwijs eventueel via een omweg?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Professionele bachelor chemie aan hogent

In theorie zul je dan een schakelprogramma moeten volgen en dan kun je ook de lerarenopleiding aanvatten. Voor ik specifieke sites geef: je wilt waarschijnlijk liefst in Gent blijven?

Wat je steeds kunt doen, is eens contact opnemen met de verantwoordelijke voor de lerarenopleiding Chemie aan UGent. Ik weet dat er, in Leuven althans, uitzonderingen zijn toegestaan en er dus mensen aan de opleiding mochten beginnen zonder het volgen van dergelijk schakelprogramma. Weliswaar voor Wiskunde.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 299

Re: Professionele bachelor chemie aan hogent

Ik wil idd in Gent blijven.

Maar ik heb gehoord dat je enkel aan de lerarenopleiding mag beginne als je een masteropleiding volgt en bij de professionele bachelor hoort geen master opleiding..

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Professionele bachelor chemie aan hogent

Ja, ik zou sowieso de verantwoordelijke in Gent eens contacteren. In Leuven weet ik dat het volgen van een schakelprogramma ook volstaat om te worden toegelaten. Zie hier. Ook weet ik dat er in het verleden zelfs mensen zijn toegelaten met alleen hun hogeschooldiploma.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer