forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Hoi allen,

Ik merkte gisterenavond plots op dat het WF niet meer te bereiken is via wetenschapsforum.be, terwijl dit tot recent wel kon.

Ik surf nog vaak naar dit forum via de .be link (af en toe ook via de .nl link), en toen ik dit gisteren en vandaag ook deed, kreeg ik een lege pagina met daarop het volgende:

This account has been suspended.


Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Nadat ik m'n kortdurende ontkenning en dan paniek door het lezen van het woordje 'suspended' ('help, WF bestaat niet meer!'), had overwonnen, dacht ik eraan om de site proberen te bereiken via .nl. Dit lukte wel (met een zucht van opluchting)...


Ik wil dit vooral eens melden: is dit bekend bij jullie? Is dit de bedoeling? Als dit de bedoeling is, is het dan een optie om op de pagina te verwijzen naar wetenschapsforum.nl? Ik ga er immers van uit dat er nog mensen zijn die vooral/ enkel naar WF surfen via de .be site en dat zij misschien niet weten dat de site ook te bereiken is via de .nl link.


Of zou ik dan toch de enige zijn die bij die vaststelling plots wat witjes wegtrok, die de tijd een seconde lang stil (!) voelde staan en die een kleine golf adrenaline door haar aderen voelde kolken? 8-[


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Dido, treedt dit nu nog steeds op (hier lijkt het wel te werken, maar het zou kunnen zijn dat dat elders anders is). Daarnaast ben ik sowieso benieuwd wanneer je het .be-adres voor het laatst succesvol hebt gebruikt voor gisteravond.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Dag Miels, ik heb het daarnet nog even geprobeerd en het probleem is er nog steeds.


Verder kan ik niet het juiste moment aangeven waarop ik de laatste keer het .be adres probeerde met succes. Ik log minstens wel zo'n 3 keren per week in en de laatste paar weken zat ik zowat aan die 3 keer per week. Het is dan eerder willekeurig of ik dan inlog via .be of .nl

Het is dus wat gokken, maar de kans is groot dat ik minstens zo'n 3 (2??) weken geleden nog heb ingelogd, met succes, via .be


Ik weet niet of dit iets uitmaakt, maar ik surf via Skynet (Belgacom). Gisteren was ik bij m'n ouders en stelde ik dat euvel voor het eerst vast. Zij surfen via Telenet.



Ik heb het zojuist nog even geprobeerd via m'n smartphone (via WIFI en dus Skynet) en hier geraak ik wel op WF via .be (al ben ik er niet 100% zeker van dat m'n phone ook daadwerkelijk .be gebruikt en niet vanzelf overschakelt naar het opgeslagen webadres in m'n phone dat .nl heeft op het einde...


Vreemd...


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.917

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Het lijkt erop dat er bij het laatste onderhoud iets mis is gegaan met de IP-adressen. Met een beetje mazzel is het binnen 24 uur weer in orde, maar we houden het in de gaten :)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Prima, Jorim... Ik wacht nog wat af en ik hou jullie evengoed op de hoogte. ;)


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Van hieruit (Antwerpen) werkt het perfect.


Code: Selecteer alles

www.wetenschapsforum.be wordt automatisch omgezet in www.wetenschapsforum.nl

Dit zonder enige melding dat je doorgelinkt wordt of iets dergelijks. Gewoon,

je merkt er niets van en werkt gewoon verder in de .nl


:twisted: Hij schakelt hier weer naar de Engelstalige spellingchecker. Houden jullie niet van Nederlands of zoiets???

Gewoon een beetje plagen .......
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Heb je dat nu nog Dido?


Het voelt vreemd aan dat ik in Antwerpen geen last heb met die ".be" en jij wel .....

Wij zijn beiden Belgen, en Vlamingen (dacht ik toch).
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

E.Desart schreef: di 03 jul 2012, 20:51
Heb je dat nu nog Dido?


Het voelt vreemd aan dat ik in Antwerpen geen last heb met die ".be" en jij wel .....

Wij zijn beiden Belgen, en Vlamingen (dacht ik toch).
Net nog even geprobeerd en 't is veranderd! In die zin dat, als ik nu het .be adres ingeef, dit tijdens het laden van de pagina automatisch verandert naar de .nl link en ik dan ook netjes op WF uitkom (onder de .nl link). :D

En inderdaad, Eric, we zijn beiden Belgen en Vlamingen... Ik van West-Vloandren en jij van Antwei-eirpen, hé? :P


Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

Dido schreef: di 03 jul 2012, 21:05
'k van West-Vloandren en jij van Antwei-eirpen, hé? :P

:mrgreen: Grappig ...


Kunnen die hier weer op beide oren slapen .....


:twisted: Ik kan niet fonetisch schrijven maar dit lijkt er niet op hoor!

Antwei-eirpen klinkt meer als een vuile aaaaaa en zonder n > zoiets: Antwàààrpe

En ik ben een rasechte inboorling.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 1.820

Re: forum onbereikbaar via wetenschapsforum.be

E.Desart schreef: di 03 jul 2012, 21:56
:twisted: Ik kan niet fonetisch schrijven maar dit lijkt er niet op hoor!

Antwei-eirpen klinkt meer als een vuile aaaaaa en zonder n > zoiets: Antwàààrpe

En ik ben een rasechte inboorling.
Oeie... 'k Zal blijkbaar m'n Antwàààààrps nog wat moeten bijschaven... Moar goeëd da'k dan ne West-Vloaming zin é! :mrgreen:


Dido, de rasechte West-Vlaming
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Reageer