Chemie of Chemische technologie

Reageer
Berichten: 8

Chemie of Chemische technologie

Hallo,

Iik wil graag volgend jaar chemie of chemische technologie (HBO aan de AVANS) volgen zodat ik mijn P haal en door kan naar de uni, maar ik kan niet kiezen dus vroeg ik me af welke het makkelijkst is en minste moeite kost en beste rooster heeft (minste uren nodig voor studie etc) dus,

Welke studie chemie of chemische technologie?

Ik weet dat dit nogal laks klinkt en mensen gaan zeggen "zo redt je het niet op de uni", enzovoorts maar daar vraag ik niet om. Graag wil ik dan ook alleen antwoord op mijn vraag.

Hartstikke bedankt !!!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Chemie of Chemische technologie

Opmerking moderator

Dit topic is verplaatst naar Studiekeuze.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Chemie of Chemische technologie

skilled61 schreef: za 21 jul 2012, 18:56
Hallo ik wil graag volgend jaar chemie of chemische technologie(HBO aan de AVANS) volgen zodat ik mijn P haal en door kan naar de uni,

maar ik kan niet kiezen dus vroeg ik me af welke het makkelijkst is en minste moeite kost en beste rooster heeft(minste uren nodig voor studie etc) dus welke studie chemie of chemische technologie ?

ik weet dat dit nogal laks klinkt en mense gaan zegge zo red je het niet op de uni enal maar daar heb ik neit om gevraagt gewoon op bovenstaande vraag antwoorden graag.

en hartstikke bedankt !!!!!
Allereerst graag gedaan. Maar ik antwoord toch precies wat je kennelijk niet wil horen. Je klinkt inderdaad ontzettend laks, en ik kan je garanderen dat je het op die manier niet gaat redden. Zowel een studie chemie als een studie chemische technologie vraagt ontzettend veel tijd en betekent hard werken. Een groot deel van de werkweek, van maandagochtend tot vrijdagmiddag zit volgepland met colleges, practica en projecten en de rest moet je zelf volplannen met zelfstudie

Als je op zoek bent naar iets wat weinig tijd kost, moet je geen chemie of chemische technologie studeren.

En als je toch heel graag een dergelijke studie wil doen, dan moet je maar accepteren dat het sowieso veel tijd kost, of je nu chemie of chemische technologie kiest, en van die richtingen gewoon die kiezen die je het beste ligt.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Chemie of Chemische technologie

Inderdaad. Ik ben het eens met mijn voorganger. Waarom zou je zo graag naar de universiteit willen, en wat denk je er te zoeken te hebben als je geen moeite wil doen om er überhaubt te kunnen gaan studeren?

Berichten: 8

Re: Chemie of Chemische technologie

hahahaha gaan jullie het alsnog zegge -.- mense tog ......

Nog maals maar dan anders gevraagt welke van de 2 vereist iets minder superhard werk en is dus iets gunstiger voor mij???

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Chemie of Chemische technologie

Opmerking moderator

Wil je alsjeblieft een beetje op je spelling letten? Dit is een wetenschapsforum en geen chatroom.


Verder lijkt het me niet slecht, zoals al gesuggereerd, om eens te bezinnen: als het meest belangrijke voor jou is om zo weinig mogelijk werk te hebben, is je instelling vanaf het begin verkeerd en hoor je eigenlijk niet aan de unief (of hogeschool) thuis. Dus: waarom is weinig werk zo belangrijk? Heb je het er niet voor over, begin er dan niet aan.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Chemie of Chemische technologie

De studie die iemand het beste ligt zal in verhouding minder tijd kosten. Of dat chemie is of chemische technologie is verschilt per persoon, en is een vraag die alleen maar door die persoon kan worden beantwoord.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 1

Re: Chemie of Chemische technologie

Ik studeer momenteel chemische technologie bij Avans.

Je moet gewoon kiezen wat je het leukste vindt.

Voor beiden studie's moet je wat doen

Met chemie sta je wat meer op het lab waardoor je wat meer uren op school bent. met CT "chemische technologie" moet je weer meer thuis oefenen.



De opleidingen chemie en ct hebben veel raakvlakken maar de inhoud is erg verschillend.

CT gaat kijken naar grote schaal, Veel natuurkunde en wiskunde. Ik zit regelmatig een dagje te rekenen, maar sta zelden op het lab. terwijl je als je chemie kiest toch zeker elke week één of meerdere dagdelen op het lab staat.



Kies gewoon wat je leuk vindt!!

owja ik wil niet de genen zijn die dromen kapot maakt. maar er zijn maar weinig studenten die in hun eerste jaar hun P halen. Als jij hem in 1 jaar wilt halen moet je hardt werken of goed zijn.

Reageer