berekening totaal plaatje CO2

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

berekening totaal plaatje CO2

hallo,

ik weet niet of ik hier de oplossing kan vinden, maaar tot op heden vnd ik niets in het forum.

Namelijk

Ik bezit een watertank (ontgastwater) en daar pomp ik momenteel water op met een debiet van 250Hl/u nu zou ik dit willen opdrijven naar 500HL/u alleen bovenaan zit ik met een CO2 stabilisatie regeling, deze regelt een CO2 kussen op tussen de 440mb en de 470mb, de toevoer bevat een leiding van DN25 en de afvoer een DN50 ik pomp water weg nu is m'n vraag of deze ventielen dit gaan aankunnen zonder dat ik de tank boven de 0,5bar jaag door een te trage evacuatie, of dat tank vacuüm trek door een te trage toevoer van CO2 , de toevoer druk van de CO2 is 13 bar

Wie kan me hierbij de nodige tips of berekening geven.

de tank heeft een totale waterinhoud van 250Hl

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: berekening totaal plaatje CO2

Betekent Hl/u hectoliter per uur en betekent mb millibar?

Jouw vraag is alleen te beantwoorden als je de Cv-waardes van de ventielen in de aan- en afvoer van de CO2 kent. Leidingdiameters alleen zeggen niets.

Is er documentatie bij die ventielen? Weet je fabrikanten, typenummers en afmetingen?
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 2

Re: berekening totaal plaatje CO2

de terminologie hl/u en mb zijn inderdaad repectievelijk hectoliter per uur en millibar.

de kv waarde vind ik niet terug, en heb navraag gedaan bij een vermoedelijke leverancier. de ventielen zijn bijna 20 jaar oud, werken perfect, maar de leverancier bestaat niet meer op de locatie waar ze van komen. Is ver voor m'n tijd maar zodra ik meer weet lees je het. Alvast bednakt voor de reactie.

Reageer