Verminkte quote box (en snapback?)

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.538

Verminkte quote box (en snapback?)

Soms kom ik berichten tegen met een verminkte quote box, die ongewenst veranderd is in het pijltje [snapback]920024' target='_self[/snapback] waarop je kunt klikken (een link naar het WSF-bericht dat de bron van de quote is). De HTML-editor laat op de plaats van dat pijltje iets kryptisch zien met het woord snapback, ongetwijfeld geen tekst van de gebruiker maar een door de forumsoftware gegenereerde tekst.


Hoe heet dit probleem en hoe voorkom je het? Hebben die berichten er altijd zo uitgezien of is de verminking later opgetreden, bijvoorbeeld door de migratie naar de nieuwe forumsoftware IPB-3 in april? M.a.w. is het een gebruikersfout (tijdens het editen de quote-syntax beschadigd) of is het een bug van WSF?


Ik kwam het vandaag ergens tegen en ik heb er meer gevonden door in WSF te zoeken naar het woord snapback. Voorbeelden 1 2 3 4


(Het onbekende woord toch maar even opgezocht: snapback blijkt een honkbalpet te zijn met een strip aan de achterkant, plaatje)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verminkte quote box (en snapback?)

Een snapback in forumland is het pijltje met link terug naar de post die gequote wordt. ;)


Het gaat voor zover ik kan nagaan mis bij berichten van vóór de update die een quote binnen een andere quote bevatten. Dat is bij de conversie zo te zien misgegaan.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer