Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 778

Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Aangezien het forum "Wetenschappelijk nieuws" de afgelopen tijd grondige hervormingen (zie: Sticky Wetenschappelijk Nieuws) heeft ondergaan zouden de Nieuwsposters graag weten wat jullie van de kwaliteit van dit subforum vinden.


Het uiteindelijke doel is (hopelijk) een kwalitatiever forum aan te bieden waarbij we aan jullie noden kunnen voldoen.

Graag zouden we suggesties hebben over:

  • Welke nieuwsberichten willen jullie het liefste lezen?
  • Welke taal preferen jullie? (Of maakt Engels niets uit?)
  • Zouden verschillende talen gescheiden moeten worden?
  • Is er een overaanbod of mogen er zelfs nog meer artikels komen?
  • Wat vind je goed?
  • Wat vind je slecht?
  • Andere opmerkingen?

Volgende problemen zijn gekend:

- Dubbele posts
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Aangezien ik voor het arriveren van de nieuwsbots weinig nieuws zag, is de huidige opzet alleszins een verbetering. Een aantal nieuwsberichten hebben tot serieuze discussie geleid, een aantal hebben een paar eerder lollige discussies opgeleverd (vulkaankonijn) zodat iedereen even zijn meligheid kwijt kan, kortom, een hele vooruitgang. Die korte nieuwsberichten vind ik best wel prettig. Ten eerste ben je er vlot doorheen, ten tweede blijft er dan nog wat te discussieren over.


Voor mijzelf zie ik geen noodzakelijke verbeteringen. Ik zou het zo een tijdje door laten draaien.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

ik persoonlijk zou het liefst hebben dat alleen nog nederlandstalige berichten worden gepost, omdat ik van mijzelf weet dat ik engesltalige posts nooit lees.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Berichten: 1.404

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Ik persoonlijk zou het liefst hebben dat alleen nog nederlandstalige berichten worden gepost, omdat ik van mijzelf weet dat ik engesltalige posts nooit lees.

Misschien een reden om eens vanonder je kerktoren vandaan te komen. Iets waar vlamingen (waaronder ikzelf) wel eens last van hebben!


PS: Zelf lees ik de rubriek nieuwsberichen bijna nooit! Ik vind ze meeestal erg irrelevant (en ik twijfel dikwijls aan de jiuistheid ervan)
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

ik snap niet echt wat je met die kerktoren bedoeld.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.652

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Met de kerktoren bedoeld hij denk ik dat Belgen (zowel Vlamingen als Walen) nogal de neiging hebben om andere talen te negeren. Wordt de laatste decennia langzaam minder, maar toch.


Voor wat betreft de nieuwspost, waar deze topic over gaat: Ik heb meestal het nieuws al gelezen, al moet ik zeggen dat ik in eerste instantie niet op alle sites keek. Maar er zit wel overlap tussen de verschillende feeds. En meestal ben ik meer benieuwd naar de achtergronden die juist niet in de nieuwsberichten vermeld staan. En een discussie over iets waarvan je dus eigenlijk maar weinig weet, is per definitie gedoemd te mislukken.


Dit klinkt misschien nogal negatief, maar zo bedoel ik het niet. Ik denk dat het voor degenen die hier hun nieuws vandaan willen halen wel makkelijk is, aangezien het mooi verzameld is.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Met de kerktoren bedoeld hij denk ik dat Belgen (zowel Vlamingen als Walen) nogal de neiging hebben om andere talen te negeren. Wordt de laatste decennia langzaam minder, maar toch.
Het is niet het feit dat ik andere talen onmiddellijk negeer, het is gewoon dat ik bij de meeste artikels al snel merk dat ik niet volledig kan volgen door dat het een andere taal is.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Aangezien ik voor het arriveren van de nieuwsbots weinig nieuws zag, is de huidige opzet alleszins een verbetering. Een aantal nieuwsberichten hebben tot serieuze discussie geleid, een aantal hebben een paar eerder lollige discussies opgeleverd (vulkaankonijn) zodat iedereen even zijn meligheid kwijt kan, kortom, een hele vooruitgang. Die korte nieuwsberichten vind ik best wel prettig. Ten eerste ben je er vlot doorheen, ten tweede blijft er dan nog wat te discussieren over.

zoals ik een mod onlangs nog mailde (jou, jan?) vind ik het werk van die bots erg irritant en onhandig. ze verwijzen direct naar andere sites, en als ik die wil lezen zoek ik die zelf wel op. doordat er zo snel nieuwe links bijkomen zakt een mogelijk interessante discussie veel te snel weg. daarom kijk ik nooit meer op deze subsite.


groeten,

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Enquete Wetenschappelijk Nieuws

Aangezien ik voor het arriveren van de nieuwsbots weinig nieuws zag, is de huidige opzet alleszins een verbetering. Een aantal nieuwsberichten hebben tot serieuze discussie geleid, een aantal hebben een paar eerder lollige discussies opgeleverd (vulkaankonijn) zodat iedereen even zijn meligheid kwijt kan, kortom, een hele vooruitgang. Die korte nieuwsberichten vind ik best wel prettig. Ten eerste ben je er vlot doorheen, ten tweede blijft er dan nog wat te discussieren over.

zoals ik een mod onlangs nog mailde (jou, jan?) vind ik het werk van die bots erg irritant en onhandig. ze verwijzen direct naar andere sites, en als ik die wil lezen zoek ik die zelf wel op. doordat er zo snel nieuwe links bijkomen zakt een mogelijk interessante discussie veel te snel weg. daarom kijk ik nooit meer op deze subsite.


groeten,

De meeste interessante discussies in wording, dacht ik, worden verplaatst naar het desbetreffende subforum.

De rest van je commentaar begrijp ik!
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Reageer