Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Soms heb je van die dingen die nergens op slaan maar waarvan iedereen het aanneemt als normaal.

Ik kan me geen ander land bedenken die niet gewoon gratis water op tafel zet als je er om vraagt.

Teken en promoot deze petitie van Groenlinks

http://groenlinks.nl/kraanwater

Filmpje:


Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Hoewel ik het zelf gratis zou aanbeiden, mocht ik in het bezit zijn van een restaurant, ben ik toch niet echt te vinden voor een verplichting. Ik ben meer te vinden voor een minimalistische overheid, dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.

Je bent bent niet verplicht om naar een (bepaald) restaurant te gaan. Als je vindt dat de prijs (van het water) er te hoog is, dan lijkt mij de meest logische oplossing om niet of ergens anders te gaan, zoals bij elke andere dienstverlening.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Berichten: 68

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

ZVdP schreef: za 11 aug 2012, 13:35
Hoewel ik het zelf gratis zou aanbeiden, mocht ik in het bezit zijn van een restaurant, ben ik toch niet echt te vinden voor een verplichting. Ik ben meer te vinden voor een minimalistische overheid, dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.

Je bent bent niet verplicht om naar een (bepaald) restaurant te gaan. Als je vindt dat de prijs (van het water) er te hoog is, dan lijkt mij de meest logische oplossing om niet of ergens anders te gaan, zoals bij elke andere dienstverlening.
Eens met ZvDP.. Maar volgens mij is het al verplicht om dorstige mensen een gratis glas kraanwater aan te bieden. Kan alleen niet terugvinden waar dat staat..

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Volgens mij mogen restauranthouders zelf bepalen of ze kraanwater schenken of niet. Zelf heb ik er niet veel problemen mee. Als ik ergens ben en geen geld heb voor water (wat me gek lijkt als je ergens gaat uit eten), dan ga ik naar het toilet en drink ik daar water uit de kraan.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

ZVdP schreef: za 11 aug 2012, 13:35
dan eentje die overal waar het kan verplichtingen en beperkingen invoert.
Maar dat is m.i. nog wel wat anders dan een overheid die volkomen overbodige milieubelastende producten en de bijbehorende list en bedrog zonder meer toelaten.

Ik ben beslist niet voor een overheid die overal waar dat kan beperkingen invoert, maar wel voor een overheid die waar dat wenselijk is een rem op onzinnige verkwisting en bedrog zet. En wat wenselijk is, maken wij met zijn allen uit.

Berichten: 460

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Weer een zinloze "kijk ons een voor de burger"-zijn initiatief van Groenlinks, je zou bijna denken dat het verkiezingstijd is.

Waarom zou kraanwater altijd gratis moeten zijn, je betaalt toch net zo goed mee aan de service en sfeer in het cafe. Ik betaal voor mijn cola ook 5 keer zo veel als in de winkel. Zeer terecht dus dat op terrassen gewoon geld wordt gevraagd voor kraanwater, de schoorsteen moet ook roken voor cafehouders.

In de meeste restaurants is het heel normaal dat je gewoon een karafje kraanwater bij het eten krijgt, gratis.. maar dan zit je wel in een normaal restaurant, waar ik daarnaast ook een wijntje drink en een goed bord eten waar aan verdient wordt. En ja dat is ook weer iets anders als de (veredelde) cafe-kroegen waar je voor 12,50 een 3-gangenmenu voorgeschoteld krijgt, daar zal de winst dan ook weer meer uit de drank moeten komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 285

Re: Petitie voor gratis kraanwater in de horeca

Ik heb ook getekend.
Een rondje om de maan lijkt mij ook wel leuk :D

Reageer