[scheikunde] Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 15

Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het voorbereiden op ee scheikunde tentamen op 16 augustus. Nu zaten in de oefentoets de vragen (4&5)
foto.JPG
foto.JPG (187.72 KiB) 138 keer bekeken
in de bijlage. Ik snap alleen niet hoe ik aan het antwoord moet komen. Ik meen mij te herinneren dat hier een soort formule voor is.

Sorry dat ik zo laat kom met deze vraag, maar het tentamen begint morgen om 09:30. Is er misschien iemand die mij hier mee kan helpen?

Alvast bedankt.

Silleke
Bijlagen
foto.jpeg
foto.jpeg (81.73 KiB) 136 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

Wat is precies je vraag? Wat was dus de vraag die in de bijlage van je oefentoets stond?

Trouwens, ik denk dat je bedoelt dat je tentamen op 17 augustus niet, en niet op 16 augustus ;)
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 15

Re: Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

Beste Pectus,

Dat bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor je snelle respons!

Silleke

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

wat er in die tabel bij vraag 4 gebeurt is dat men achtereenvolgens de verandering in pH, en daarna de verandering van die verandering berekent. Als je je de vorm van een titratiecurve kan herinneren: op het EP is deze het steilst = snelste verandering. Je kan dan afleiden dat het EP tussen 16.2 en 16.4 mL ligt.
This is weird as hell. I approve.

Berichten: 15

Re: Vraag over titratie sterk zuur en sterke base

Beste Thyphoner,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik snap wat ze in de tabel doen, maar ik snap niet hoe ze nou het volume NaOH in het equivalentiepunt berekenen.

Een ander deel van deze vraag was, dat je de concentratie zuur moest berekenen in mg/mL. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken, nadat ik het volume NaOH in het equivalentiepunt heb berekend?

Alvast bedankt.

Silleke

Reageer