The Regurgitator

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

The Regurgitator

Disclaimer: don't try this at home!!

Onlangs zag ik de volgende artiest op tv voorbij komen, waarna ik op internet meermaals zijn acts heb teruggekeken....ik ben bepaald niet naïef, maar kon/kan niet verklaren hoe hij een dergelijk performance uitvoert.

Als eerste denk je 'uiteraard' aan een goocheltruc, ook door het feit dat je de muntjes op elkaar hoort vallen in zijn maag...wat mij niet mogelijk lijkt. Maar op het tijdstip 2:34 zie je toch duidelijk dat hij de biljartbal inslikt, en niet in z'n mouw, kraag o.i.d. verstopt. In een latere act van hem zie je dat hij een gloeilamp, slot en sleutel naar binnen werkt en wat vreemde bewegingen met zijn buik maakt...wat, gezien de locatie, uiteraard niet zijn maag kan zijn (maar enkel wat buikspieren).

Nuja, kijk eerst maar even voordat er commentaar wordt geleverd:



Als je nu ook gefascineerd geraakt bent dan kan ik je blij maken met het volgende filmpje van hem, in dezelfde show:



Eigenlijk lijkt hij het niet in te slikken, want als je doorgaans iets inslikt dan gaat je tong tegen je gehemelte...en dat gebeurt niet bij Stevie.

Opvallend is verder aan zijn techniek, dat hij tijdens een optreden (bijna) altijd dezelfde handeling uitvoert voordat hij de boel 'inslikt':

Optreden 1: inslikken (met uitzondering van eerste munt -> geen klap)

1. Slaan op de bovenkant van z'n borst, ter hoogte van sternum.

Optreden 1: opbraken

1. Slaan op de bovenkant van z'n borst, ter hoogte van sternum.

Optreden 2: inslikken (met uitzondering van inslikken slot -> geen klap)

1. Slaan op de bovenkant van z'n borst, ter hoogte van sternum.

Optreden 2: opbraken

1. Slaan op de bovenkant van z'n borst, ter hoogte van sternum.

Daarnaast hebben we dus een paar punten die twijfelachtig zijn:

- Alles komt er weer droog uit.

- Hoe krijgt hij met de biljartbal een munt omhoog die al dieper weg zit doordat ie eerder ingeslikt is?

- Tweede punt is natuurlijk het slot, de sleutel en de ring...

- De hoorbaar vallende muntjes.

- De buikbewegingen.

- Hij lijkt niet te slikken, de spullen verdwijnen alleen in z'n keelgat door een klokkend geluid.

Hoe krijgt ie dit voor elkaar? Zou het werkelijk kunnen, of is het een echte goocheltruc?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: The Regurgitator

Ik zie overigens net dat ie een zeer kleine fout (?) maakt, enkel te zien dankzij de camera...als je naar het 2e optreden kijkt, op tijdstip 2.48 (vlak voordat de ring door het slot weer naar buiten komt), zie je iets glimmen op zijn tong. A second...

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe ie het voor elkaar krijgt...iemand suggesties?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Re: The Regurgitator

De kunst is inderdaad om héél precies de beelden te bestuderen (en eventueel stil te zetten), het menselijk oog kan anders niet alles volgen. Ik vind ook dat hij veel (schijnbaar overbodige) bewegingen met zijn handen maakt (ook langs zijn mond).

Ook zou je moeten opletten of bepaalde zaken soms even buiten beeld raken. En mogelijk bewaart hij veel in zijn mond.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: The Regurgitator

Jij denkt dat het dus toch een truc is?!

Doordat de camera niet voortdurend op Stevie wordt gericht, is het handelen inderdaad moeilijk te volgen. Maar, een paar momenten is toch wel duidelijk te zien dat ie een vrij groot voorwerp naar binnen zuigt. :-k

Kan het wellicht te maken hebben met een aandoening; een zogenaamde divertikel van Zenker? Het slaan op de borst heeft dan wellicht als functie dat ie zich kan concentreren op het 'openstellen' van dat extra zakje? Je ziet hier een mooi filmpje met contrastvloeistof bij een dergelijke patiënt.

Je kunt dan wel wat voorwerpen daar kwijt, maar een ring door een gesloten slot krijgen...dat lijkt me inderdaad toch meer iets voor een illusionist.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Re: The Regurgitator

Pectus schreef: za 18 aug 2012, 18:16
Jij denkt dat het dus toch een truc is?!
Ik denk dat het een combinatie van trucs en echt is.

Doordat de camera niet voortdurend op Stevie wordt gericht, is het handelen inderdaad moeilijk te volgen. Maar, een paar momenten is toch wel duidelijk te zien dat ie een vrij groot voorwerp naar binnen zuigt. :-k
Ik ben geen medicus. Is het mogelijk voorwerpen achter je kiezen of in je keel of halverwege de maag vast te houden?
Kan het wellicht te maken hebben met een aandoening; een zogenaamde divertikel van Zenker? Het slaan op de borst heeft dan wellicht als functie dat ie zich kan concentreren op het 'openstellen' van dat extra zakje? Je ziet hier een mooi filmpje met contrastvloeistof bij een dergelijke patiënt.
Wie weet?
Je kunt dan wel wat voorwerpen daar kwijt, maar een ring door een gesloten slot krijgen...dat lijkt me inderdaad toch meer iets voor een illusionist.
Op dat punt kan ik mij niet voorstellen dat het echt is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: The Regurgitator

Pectus schreef: za 18 aug 2012, 18:16
Maar, een paar momenten is toch wel duidelijk te zien dat ie een vrij groot voorwerp naar binnen zuigt. :-k
Ja, en zo heb ik David Copperfield zien rondvliegen, buiten. Door het publiek. En tóch kan hij niet echt vliegen.

Hij is een illusionist en slikt die voorwerpen niet echt door. Ik las op het internet al theorieën of 2 magen en zulks. Wat mensen al niet verzinnen om het te snappen. Dat hij een Zenkerse divertikel heeft kan, maar dat is speculeren. Misschien heeft hij toch 2 magen? :lol:
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: The Regurgitator

anusthesist schreef: za 18 aug 2012, 20:19
Misschien heeft hij toch 2 magen? :lol:
Dan moet die extra maag geen zuur bevatten...anders was het bye bye visjes (4:10) :P



Je ziet hierbij wel duidelijk dat hij na elk slik-braak actie in z'n jasje zit te pulken..en dan de hand naar z'n mond brengt.

Nuja, het is wel onderhoudend... :lol:
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)


Gebruikersavatar
Berichten: 2.973

Re: The Regurgitator

Bartjes schreef: za 18 aug 2012, 21:35
http://www.museumofh.../comments/3985/


Uit de commentaren aldaar komt met name naar voren dat deze illusionist een erg grote ruimte onder z'n tong heeft zitten, waar ie de voorwerpen in kwijt kan. Wel knap dat ie dit verborgen zou kunnen houden onder het spreken.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Berichten: 4.246

Re: The Regurgitator

En voor het suiker en water (speeksel eigenlijk) gescheiden te houden kan hij inderdaad zand of iets dergelijks gebruiken.
Pectus schreef: zo 19 aug 2012, 10:10
Uit de commentaren aldaar komt met name naar voren dat deze illusionist een erg grote ruimte onder z'n tong heeft zitten, waar ie de voorwerpen in kwijt kan. Wel knap dat ie dit verborgen zou kunnen houden onder het spreken.
Ik weet het niet, ik heb deze knakker vaker gezien (ook toen ik nog een klein jochie was) en bij de laatste keer (best of got talent) liet hij zijn mond zien aan de blonde mevrouw daar zat niets in. HIj heeft vaker zijn mond opengedaan in andere performances om te laten zien dat zijn mond leeg is.

Bij de goudvis heb ik trouwens wel meerdere keren gezien dat hij die onder zijn tong hield.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: The Regurgitator

Zoals iedere goochelaar heeft ook hij een hele hoop truken, hij doet enkel alsof het om 1 truc gaat.

1) 5 muntjes: onder de tong, kan iedereen met wat oefenen, lijkt me

2) biljartbal: eerst wordt de massieve bal vervangen door een iets minder massieve bal,
Verborgen inhoud
niet zo moeilijk, klassieke truc:
die vervolgens tegen zijn gehemelte wordt platgedrukt. Naderhand checkt hij nooit de massiviteit van zijn bal.

3) Het lampje is nooit massief. Identiek aan de biljartbal van 2)

4) Hij vraagt de ring, steekt de ring op een identiek slotje bij het terugwandelen, steekt ring met slotje in zijn mond (toont enkel voorkant ring tussen zijn lippen). Steekt vervolgens een nieuw slotje en een sleutel bij in zijn mond. Vervolgens haalt hij slot met ring erop terug en de sleutel die ook op dit slot past. Op het einde van zijn truc zit het gesloten slot nog in zijn mond.

5) goudvissen onder de tong.

6) In het begin van de truc zitten al 3 ringetjes aan elkaar in zijn mond. Hij steekt 3 losse ringetjes onder de tong en haalt de andere ringetjes eruit. Op het einde van de truc zitten er nog 3 losse ringetjes in zijn mond.

7) Suiker eet hij op en het water drinkt hij ook op. Er komt nieuw suiker uit zijn mond via een zakje op zijn gehemelte.

Hij doet de trucs na elkaar, dus soms moet hij de atributen in zijn mond vervangen, in de videos veegt hij zijn mond af, al dan niet met een doekje. De camera's zijn vaak wel met iets anders bezig. Als hij zijn mond laat zien, ook aan de presentatrice, laat hij helemaal niets zien.

Al de rest is buikdansen en gekke geluidjes en bewegingen maken. Show verkopen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Berichten: 4.246

Re: The Regurgitator

317070 schreef: zo 19 aug 2012, 23:49
Als hij zijn mond laat zien, ook aan de presentatrice, laat hij helemaal niets zien.
Wat bedoel je hiermee?
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: The Regurgitator

Wat bedoel je hiermee?
Zelfs als er op dat moment iets onder zijn tong zou zitten, zou je het op die manier niet zien. Hij heft nooit zijn tong op.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Re: The Regurgitator

317070 schreef: zo 19 aug 2012, 23:49
4) Hij vraagt de ring, steekt de ring op een identiek slotje bij het terugwandelen, steekt ring met slotje in zijn mond (toont enkel voorkant ring tussen zijn lippen). Steekt vervolgens een nieuw slotje en een sleutel bij in zijn mond. Vervolgens haalt hij slot met ring erop terug en de sleutel die ook op dit slot past. Op het einde van zijn truc zit het gesloten slot nog in zijn mond.


Iets dergelijks denk ik ook dat er gebeurt, maar het lukt me niet het precieze beeld stil te zetten waarbij hij de ring (met slot?) inslikt. Misschien is daar iets aan te zien.

Berichten: 4.246

Re: The Regurgitator

317070 schreef: ma 20 aug 2012, 18:52
Zelfs als er op dat moment iets onder zijn tong zou zitten, zou je het op die manier niet zien. Hij heft nooit zijn tong op.
Nu ik eraan terugdenk hij hief zijn tong niet helemaal op inderdaad...
Quitters never win and winners never quit.

Reageer