keuzenvak HW

Reageer
Berichten: 3

keuzenvak HW

hallo,

ik ga volgend jaar naar het 3e middelbaar en ik heb de richting HW gekozen ik deed het eerste en 2e jaar handel maar vorig jaar heb ik me niet goed ingezet en mijn wiskunden was ook niet heel goed 58-63% en mijn algemene scoren was 63.5% ik weet dat het niet goed is leerkrachten hadden mij het afgeraden maar na ik mijn uitleg deed zoals ik hier ga doen zeiden ze dat ik het mocht doen maar dat ik mij van de 1e dag al moest inzetten wat ik ook wil maar ik heb een A-attest dus ik mag eigenlijk kiezen wat ik wil en ik kan handel wel goed maar het werd een beetje saai en ik weet totaal nog niet wat ik later wil worden maar ik ben graag met mensen bezig dus ik dacht aan HW? maar stw is gemakkelijk voor me en dat wil ik ook niet dus ik ga humane wetenschappen omdat het lijkt me fijn en interessant, leerkrachten weten dat ik beter kon vorig jaar maar ik deed niet genoeg voor school maar ik weet dat ik beter kan dan vorig jaar als ik maar goed leer want mijn motivatie is wel goed omdat ik HW WIL doen en mij er beter voor inzetten maar ik heb schrik dat het mij niet gaat lukken ik denk van wel als ik goed leer want ik wil er ook goed voor leren het 3e jaar maar wat denken jullie? heb ik een foute keuzen gemaakt? ga ik HW niet kunnen als ik mij er wil voor inzetten? gaat het een probleem worden? de moeilijkheid voor mij ervan maakt mij niet uit als ik het maar kan en voldoenden punten haal om volgend jaar verder tegaan als ik het leuk vind wat ik bijna wel zeker weet dat ik leuk vind maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik het verder kan doen met geen slechte resultaten na de vakantie :(

alvast bedankt :)

Berichten: 289

Re: keuzenvak HW

Als je graag wil dat mensen tijd en moeite steken in een inhoudelijke reactie, helpt het als je zelf ook wat moeite steekt in het op een duidelijke manier presenteren van je vraag. Hoofdletters, punten en alinea's worden niet voor niets gebruikt in teksten.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: keuzenvak HW

Opmerking moderator

Allereerst heb ik dit even verplaatst naar Studiekeuze.
Je gemiddelde is inderdaad niet al te hoog. Dat geeft aan dat je, zoals je leerkrachten al aangeven, iets meer moeite zal moeten doen. Huistaken maken, misschien regelmatiger dingen herhalen en op tijd hulp vragen als iets niet lukt.

Als wiskunde je ding niet is, dan zit je volgens mij wel goed in humane wetenschappen. Volgens mij heb je daar maar 3u wiskunde en zijn alle wetenschaps-vakken samengegooid in 'natuurwetenschappen'?

Berichten: 3

Re: keuzenvak HW

Xenion schreef: zo 19 aug 2012, 23:33

Opmerking moderator

Allereerst heb ik dit even verplaatst naar Studiekeuze.
Je gemiddelde is inderdaad niet al te hoog. Dat geeft aan dat je, zoals je leerkrachten al aangeven, iets meer moeite zal moeten doen. Huistaken maken, misschien regelmatiger dingen herhalen en op tijd hulp vragen als iets niet lukt.

Als wiskunde je ding niet is, dan zit je volgens mij wel goed in humane wetenschappen. Volgens mij heb je daar maar 3u wiskunde en zijn alle wetenschaps-vakken samengegooid in 'natuurwetenschappen'?
Ooh ok, ik was al aan het twijfelen over wiskunde bij Humane. :) Nu, ik heb 4u wiskunde bij mij op school en op mijn school is er bij HW: Cultuurwetenschappen en Gedragswetenschappen.

Berichten: 3

Re: keuzenvak HW

Ericw schreef: zo 19 aug 2012, 23:20
Als je graag wil dat mensen tijd en moeite steken in een inhoudelijke reactie, helpt het als je zelf ook wat moeite steekt in het op een duidelijke manier presenteren van je vraag. Hoofdletters, punten en alinea's worden niet voor niets gebruikt in teksten.
sorry ..

Gebruikersavatar
Berichten: 2.455

Re: keuzenvak HW

DoOmle schreef: zo 19 aug 2012, 23:10
maar stw is gemakkelijk


hm, die richting heeft een redelijke component wetenschappen hoor, groter dan de minder wetenschappelijke ASO-richtingen.
This is weird as hell. I approve.

Reageer