Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 198

Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Wat is het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Na je hebt koffie (zonder cookies eten) gedronken, dan heb je steeds een beetje sneller honger gevoel. Is dat waar? Hoe komt dat?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Heb je hier bronnen voor, of zijn dit eigen bevindingen?
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 198

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Heb je hier bronnen voor, of zijn dit eigen bevindingen?


Nee, ik heb alleen maar interview en onderzoek naar de mensen (op de straat) gedaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Koffie vult net zo veel of weinig als water dit doet. Het vult je maag maar onderdrukt je honger gevoel nauwelijks.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 198

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Koffie vult net zo veel of weinig als water dit doet. Het vult je maag maar onderdrukt je honger gevoel nauwelijks.


O, ja? Iemand verteld mij: "Koffie maakt veel zuur in je maag!" Is dat zo?

Berichten: 77

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

Volgens "het complete handboek over koffie" (een hebbeding voor elke koffieliefhebber) is koffie:

" ...een zuurrijke drank, vooral als het om hoog verbouwde arabica gaat..." Last aan de maag zou dan niet te wijten zijn aan de cafeïne, maar aan de zuurtegraad. Geneutraliseerde koffie bestaat, althans volgens dit handboek, in "Noord-Amerika, Groot-Brittanië, in Frankrijk (café allégé) en in Duitsland (reizarmer Kaffee)." Omdat de zuurtegraad ook de smaak bepaalt, is deze koffie dan ook niet zo lekker. Er is een verband tussen de smaak van arabica en de hoge zuurtegraad ervan.

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Het verband tussen koffie en honger (gevoel).

De caffeine in de koffie heeft een hongeronderdrukkend effect, dus koffie drinken vermindert de eetlust.

(http://www.stanford.edu/~johnbrks/theCafe/...e/caffeine.html)
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Reageer