bio-ingenieur, nog vrije tijd?

Reageer
Berichten: 9

bio-ingenieur, nog vrije tijd?

Hallo,

ik ben 18 en ga dit jaar bio-ingenieur studeren aan UGent. In mijn vrije tijd zou ik graag blijven voetballen, 2x week + match en eigenlijk zit ik ook nog in de leiding van de chiro ,zondagnamiddag 13u-20u, maar Ik vrees dat ik dit laatste zal moeten laten vallen omwille van het zware lesrooster...

Heeft iemand advies of dit een verstandige keuze is of is de combinatie toch haalbaar?

Ik ben alleszins heel gemotiveerd voor mijn studies en heb de bedoeling om het aantal herexamens tot het absolute minimum beperken!

thx voor antwoord!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: bio-ingenieur, nog vrije tijd?

Nou, ik studeer burgerlijk ingenieur en heb klasgenoten die hun voetbal ook niet hebben opgegeven, of andere hobby's zijn blijven beoefenen. Dat doe ik ook.

Je moet je voorstellen dat je een hele dag les hebt gevolgd. Dan kan je niet nog eens een hele avond leren. Een stukje ontspanning zo nu en dan kan een duidelijke streep trekken tussen vrije tijd en studie-tijd. En ja, ik ben ook een vlijtige student ;)

Volgens mij kan het dus wel, als je de rest van je tijd gedisciplineerd doorbrengt. Je moet je hele leven niet opgeven omdat je gaat studeren hoor ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: bio-ingenieur, nog vrije tijd?

In mijn ervaring, en hetgeen dat ik rond mij heen zie, is dat zoiets de meeste weken wel lukt. Maar voor en tijdens de blok ga je dat waarschijnlijk iets moeten milderen. Het probleem is dat het gewicht tijdens het jaar niet helemaal gelijk verdeeld is, in tegenstelling tot in het middelbaar.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: bio-ingenieur, nog vrije tijd?