Bellen met gsm - factuur

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 421

Bellen met gsm - factuur

Ik kocht onlangs een nieuwe gsm (samungtxt) en heb een groot probleem....

Mijn geld verdwijnt zonder dat ik iets doe... Ik stuur gratis, heb nog niet gebeld en gebruik alleen internet thuis (draadloos)... Wat moet ik doen en hoe komt dit??

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Bellen met gsm - factuur

Je kan misschien best eens naar je operator bellen om zeker te zijn, maar mijn gok is dat er een applicatie op de achtergrond internet gebruikt.

Berichten: 421

Re: Bellen met gsm - factuur

Heb al mijn gedownloade applicaties eens verwijderd..zal kijken of het helpt..

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Bellen met gsm - factuur

Roaming staat uit? Zo nee, doen.

Haal 3G watchdog uit de app store, daarmee kan je je internet dataverkeer nauwkeurig monitoren en een limiet instellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Bellen met gsm - factuur

Roaming is voor internet in het buitenland. Om je HSDPA of 3G verbinding uit te zetten, moet je in het instellingenmenu>mobiel netwerk>Pakketgegevens gebruiken uitvinken.

Je WiFi blijft dan wel werken, en volgens mij kun de dan ook nog steeds bellen. Je kan ook APNdroid uit de market halen, met die app kun je ook allen verbindingen los van elkaar aan- en uitzetten.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 421

Re: Bellen met gsm - factuur

Dit stond alle twee al uit...heb nog steeds het probleem!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Bellen met gsm - factuur

Er zijn sommige apps (die je gewoonlijk niet uit de market haalt, maar van een andere website), die ongemerkt SMS'jes versturen naar een duur betaalnummer. Ik weet niet of dit bij jou aan de hand is, maar dat is op afstand ook niet makkelijk vast te stellen. Daarom zou ik naar de winkel gaan waar je de telefoon hebt gekocht, of naar een winkel van je provider (T-Mobile, Vodafone of zo).

Je zou hier snel vanaf kunnen zijn door de telefoon een factory-reset te geven, waardoor je alle apps kwijtraakt (en opnieuw moet installeren). Het nadeel hiervan is dat je alle voortgang in spellen, SMS'jes die je wilt bewaren etc, kwijt bent.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: Bellen met gsm - factuur

Raspoetin schreef: wo 12 sep 2012, 20:26
Roaming is voor internet in het buitenland.


Klopt, dus uitzetten tenzij we zeker weten dat de vraagsteller daar niet komt.

Berichten: 12.262

Re: Bellen met gsm - factuur

Welk abo heb je precies, of welke prepaid variant?

Als je geen databundel hebt is het zaak om mobile data domweg helemaal uit te zetten, er zijn genoeg stock apps die in de achtergrond ook data syncen (gmail, facebook, etc). Maar wat moet je eigenlijk met een smartphone zonder data abo?
Victory through technology

Reageer