Reacties bij tanden bleken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Reacties bij tanden bleken

Ik wil heel graag uitzoeken wat voor ernstige gevolgen tanden bleken kan veroorzaken. Ik heb namelijk gehoord dat dit vaak gebeurd doordat onervaren mensen deze handeling gaan verrichten. Veel mensen weten niet dat ze door het verkeerde gebruik van stoffen ernstige schade aan de tanden of zelfs zenuwen kunnen veroorzaken.

Heeft hier iemand ervaring mee of nog hele leuke tips of proeven die ik hiermee kan doen? Ik wil namelijk graag een tand bleken met de goede stoffen en juiste hoeveelheden en een tand bleken met de verkeerde hoeveelheden van stoffen. Zo kan je laten zien wat voor gevolgen het kan hebben.

Weet iemand hier iets van of een site waar ik deze informatie kan vinden? En welke stoffen er precies voor gebruikt worden? Alle nuttige informatie is welkom, want daar kan ik hopelijk iets moois van maken.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Reacties bij tanden bleken

Opmerking moderator

naar we mogen aannemen gaan we geen experimenten uitvoeren
ztandjes.jpg
ztandjes.jpg (11.9 KiB) 686 keer bekeken
op tanden in situ?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2

Re: Reacties bij tanden bleken

Nee we willen tanden gaan vragen bij de tandarts, die dus al verwijderd zijn.

Het is een onderzoek voor profielwerkstuk dus verder geen gekke dingen

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Reacties bij tanden bleken

Zowel de Nederlandstaligeals EngelstaligeWikipedia pagina geven een redelijk goed beeld van de verschillende methoden.

Verder zal deze site ook handig zijn, vooral vraag 5 en 6 sluiten goed aan bij je onderzoek. En ook hierkan je wel wat informatie vinden.

Zoals bij zoveel zaken zijn vooral de concentratie van de actieve stof en de duur van de behandeling belangrijke factoren bij irritaties.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Berichten: 460

Re: Reacties bij tanden bleken

Ik denk niet dat je die zo zult krijgen, daarvoor moet hij immers weer toestemming vragen aan de patient (=veel werk). Ik zou het eerder bij een slachterij/dierenarts vragen. Die kunnen het zo uit een dood dier bijtelen, als bijkomstig voordeel is dat die waarschijnlijk meer gekleurd zijn.

maargoed, normaal wordt voor bleken waterstofperoxide gebruikt. Van 6% oplossing, wat nog redelijk mild is, tot 30% peroxide oplossing. Hoger kan ook, maar richt ook meer schade aan op de tanden.

Vergeet niet dat peroxide een corrosief goedje is, oxideert je huid als het erop komt, dus vermijden. (bovendien verdacht kankerverwekkend)

Berichten: 12.262

Re: Reacties bij tanden bleken

Ik meen dat er wetgeving in de maak is die deze praktijk min of meer verbied (dwz beperkt tot ineffectieve concentraties) buiten de tandartspraktijk.

Als je 1 specifieke tand wild bleken zou ik dat overigens sowieso overleggen met een tandarts - er is dan wellicht iets mis met die ene tand dat meer vereist dan een beetje bleken alleen.
Victory through technology

Reageer