Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 198

Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Doet het Engels ook vaak aan spellingsveranderingen?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 866

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Engels en Frans hebben niet als doel om een phonetische taal te zijn, waar men schrijftaal tracht ongeveer gelijk te maken aan spreektaal. In het Nederlands beweert men dat wel te willen doen!

Een prachtig voorbeeld van niet phonetische taal vind ik het Franse E A U dat O uitgesproken wordt.

Niet zolang gelden is in het Duits een kleine spellingswijziging ingevoerd, dacht ik

Berichten: 198

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Doet het Engels ook vaak aan spellingsveranderingen?


Dat bedoel ik!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

ZonnTroLL schreef:Doet het Engels ook vaak aan spellingsveranderingen?


Dat bedoel ik!


Nee, dat doen ze niet.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 177

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Cris, deze vraag is eigenlijk in de draad over het Nederlands als pure taal ook al aan bod gekomen.

Het Nederlands wordt veel te krampachtig door zogenaamde deskundigen in allerlei bochten gewrongen, om nog als geloofwaardig over te komen.

Spellingsveranderingen worden in andere talen minimaal gehouden.

In het Nederlandse hebben we een lange traditie van lieden die hun eigen baantje in stand willen houden door het telkens maar willen sleutelen aan het Nederlands.

Gebruikersavatar
Berichten: 125

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

... Niet zolang gelden is in het Duits een kleine spellingswijziging ingevoerd, dacht ik
Hierover vond ik dit.

De belangrijkste veranderingen zijn het verdwijnen van de hoofdletters bij sommige zelfstandige naamwoorden, de 'e' gaat vaak een 'ä' worden, in veel woorden wordt de 'v' en 'ph' vervangen door een 'f' (Alphabet wordt alfabet), de 'z' en 'sch' vervangen door een 's' , en de 'ß' wordt 'ss'. Eigenlijk gaat het Duits iets meer op het Nederlands lijken.

Gewoon een aanvulling ter informatie :wink:
Alles is relatief...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

De discussie kan voorgezet worden.

Maar volgende keer verwijder ik de hele discussie!!

Berichten: 866

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Die diskussie verwijderen kan natuurlijk alltijd maar het gaat toch echt over iets dat ons allemaal een beetje aanbelangt.

Mogen we er dan niet meer om bezorgd zijn hoe we onze taal nu eigenlijk moeten schrijven?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Stephaan, ik heb bepaalde uitspraken verwijderd om de discussie in vrede voort te kunnen zetten.

Die uitspraken hadden niets met discussie te maken ,maar stuurde het in de richting van schelden en roepen.

Ik had de hele discussie kunnen verwijderen ,maar om de reden die jij aanhaalt besloot ik om het even te sluiten en die bepaalde uitspraken te verwijderen.

Nu kan deze discussie voortgezet worden.

Berichten: 127

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Mijn Franse lerares had het erover dat de laatste Franse spellingsverandering in 1700 nog iets was :roll:
Lawamena hitihala lawamena haulala

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Heeft Engels ook nieuwe spelling?

Maar hoe zit het met het Engels dan? Wouter zei dat Engelsen niet aan spellingsveranderingen doen en Brennus zei dat spellingswijzigingen in andere talen minimaal worden gehouden. Maar ik kan daar niets over vinden......
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer