Appendix?

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 215

Appendix?

He, gisteren had ik pijn in mijn buik... een pijn die ik nog nooit heb gehad, twas niet echt pijn, maar steken. het was alleen aan de linker kant dat ik dat had.

maar met een pilletje ging het over, nu heb ik dat aan de rechterkant.. ik heb in de bio les eens over de apendix geleert, dat je die soms moet laten weghalen. zou dit er iets mee kunnen te maken hebben, of heb ik gwn 1 of andere buik griep..

het doed pijn als ik me bv uitrek ofzo en soms als ik gewoon zit.. :roll:

ik ben nogal redelijk bang.

dus help me aub

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Appendix?

1) ik dacht dat een apendisit (ontsoken apendix) maar lanks een kant voorkwam, als het lans beide voorkomt zou ik niet zo bang zijn.

2) een dokter weet die dingen meestal heel precies te zeggen.

3) je mag hier eigenlijk geen persoonlijke problemen posten.

maar over het algemeen zou ik mij geen zorgen maken. ik denk niet dat het een apendisit is, en als het dat wel is. tant pis, je bent er wel snel overheen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 215

Re: Appendix?

Tanks maat, je hebt me helemaal gersut gestelt,

sorry voor puntje 2 :roll:

en ik heb gehoort dat apendisit zeer gevaarlijk tot zelfs doodelijk kan zijn?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Appendix?

dat hangt er vanaf denk ik.

als gij blijft ontsteken kan hij openspringen en dat is zeker niet gezond. kdenk dodelijk.

maar wat ik nog wou vermelden. een apendisit begint soms met stekende pijn maar is meestal continue pijn plus je apendix zelf ligt lang de rechterkant. dus als het links pijn evenveel pijn doet is de kans zeer klein.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Appendix?

Je wormvormig aanhangsel (appendix) wandelt in elk geval niet door je buik. En ja, een appendicitis kan makkelijk dodelijk aflopen, maar dat is niet zomaar in een paar uurtjes gebeurd, en zover mag het in deze westerse wereld nooit hoeven komen.

Toevallig wat overbelaste darmen van de kerst-diners? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 20

Re: Appendix?

Hey,

wat verkeerds gegeten?

moet je verder nog wel gewoon naar de wc?

Als je werkelijk een ontstoken apendix hebt, dan heb je echt hevige pijn, en dan bel je sowieso na een uur wel de huisartsen post omdat je zoveel pijn hebt. Aangezien je dat niet hebt gedaan zijn het waarschijnlijk wat steken in je darmen. Heb je er nou langer last van, en gaat het niet over...

de huisarts kan het altijd het beste inschatten, en die heeft eventueel andere pijnstillers.

Als je nu nog twijfeld,... de huisartsen werken gewoon in de vakantie door...

succes

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Appendix?

De bedoeling van dit subforum met betrekking tot ziekten/aandoeningen is het bespreken daarvan in het algemeen, in wetenschappelijke zin. Deze topic betreft een persoonlijk medisch probleem. In de thread:Medisch forum – bijsluiter en FAQ geven we aan waar je wellicht beter terecht kan voor persoonlijke medische vragen.

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gesloten