Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Moderator: Miels

Berichten: 536

Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Wat mij opgevallen is bijmezelf, is dat het plaatje van een forummer toch enige invloed heeft op het 'beoordelen' van hun berichten. Zo is er hier een user (ik denk Antoon) wiens reacties ik -mede door zijn plaatje- serieuzer nam dan bijv. die van iemand met een 'blij' plaatje.


Natuurlijk ga ik niet slechts af op iemands plaatje :roll: (zou wat zijn zeg).


Maar zijn er hier meer mensen die dit hebben?

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

hmm, ik moet dringen een nieuw zoeken wil je dus zeggen :roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

...Zo is er hier een user (ik denk Antoon) wiens reacties ik -mede door zijn plaatje- serieuzer nam dan bijv. die van iemand met een 'blij' plaatje.
Mwah, er zit wel iets in, maar het neigt naar (voor)oordelen.


Met Antoon heb je wel een apart iemand gepakt als voorbeeld. Je vind hem serieus door zijn avatar? Kijk dan zijn profiel maar eens na.


Een avatar heeft uiteraard niets te maken met het niveau van een persoon, misschien wel het niveau van een persoon met de avatar? Voor de filosofen onder ons...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Yup, avatars bepalen je eerste indruk over iemand.

Na een tijdje speelt het niet zo'n rol meer.

Het is helaas moeilijk om een zalige avatar te vinden.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Ik wil niet stoefen ofzo, maar ik vind de mijne toch nog steeds de beste :P (volges mij krijg ik daardoor een vrij negatieve beoordeling van de nieuwkomers :roll: )

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Ik wil niet stoefen ofzo, maar ik vind de mijne toch nog steeds de beste   :P (volges mij krijg ik daardoor een vrij negatieve beoordeling van de nieuwkomers   :roll: )
Ja, die had je op aanraden van mij...

Het verkleurt idd wel denk ik, onbewust helaas. Ik ken je echter wel al van voor deze avatar, dat scheelt wel denk ik.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

wel maar bij jou cycloon is het zo wel wat anders, je hebt 1300+ posts en dat maakt veel goed (dat is dan een positief vooroordeel)


edit: ik was aan het zoeken naar een nieuwe avatar.. blijkt dat de jouwe 7des staat in google :roll:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Nja , ik neem dit plaatje niet om serieuzer over te komen dan ik ben.

Lorentz en in hebben de zelfde voornaam. (al is het zijn 2e voornaam, maar toch)


toch denk ik wel dat ik ook last heb van avarar voor oordeling.


nou is bij mij het probleem dat ik er vaak naast zit met mijn gedachten en ze vorkondig als waarheid omdat ik zelf een vermoedde heb hoe de natuur zo werkt (maar niet altijd dus) .

excusus.


@antrax : 8e plaatje

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Avatars hebben bij mij ook een invloed op de manier waarop ik berichten beoordeel. Die van Antoon straalt idd. een zeer serieus niveau uit, zoals ook de avatar van moderator Bart. Die van Napoleon Dynamite hoort misschien bij de minder "serieuze" plaatjes, maar hij straalt dan weer (imho) gezag uit, alsook de avatar van moderator The Don.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Avatars hebben bij mij ook een invloed op de manier waarop ik berichten beoordeel.  Die van Antoon straalt idd. een zeer serieus niveau uit, zoals ook de avatar van moderator Bart.  Die van Napoleon Dynamite hoort misschien bij de minder "serieuze" plaatjes, maar hij straalt dan weer (imho) gezag uit, alsook de avatar van moderator The Don.
Het is en blijft natuurlijk slechts een plaatje.

Geplukt van internet of zelfgemaakt, je mag er niets uit opmaken.

Hoe denk je overigens over iemand die geen avatar heeft? Neutraal?

En wat denk je dan van mijn avatar?

En iemand die vaker wisselt van avatar?
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Om de post een wetenschappelijke connotatie te geven:


Er zijn twee interessante vragen hierover te stellen
  • Weerspiegelt de avatar je eigen persoonlijkheid of je meta-zelf (hoe wil je overkomen)
  • Op basis van welke informatie trekt de ontvanger (de lezer)conclusies over de zender (poster).
Mogelijke variabelen bij vraag B:
  • avatars
  • aantal posts,
  • BB style
  • taalgebruik
  • inhoud
  • andere variabelen
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Ik heb ook wel eens met Antoon's wijze baard gespot :roll: , maar ik vind eigenlijk dat die avatars er niet zo toe doen. Ze zijn verrekte handig om in een langer topic iemands berichten terug te vinden. ( "wat zei Pietje daar ook al weer over een paar dagen terug?") en wat me wel opvalt is dat zo'n beetje de meest serieuze forummers onder ons, zoals TD!, Klazon, Brinx en Hzeil het zonder doen. Toch interesseert het onderwerp avatar Brinx wel, want hij heeft me al eens gevraagd waar ik de mijne vandaan had en wat die betekende.


Wat ik wel heb met avatars, is dat ik een bericht bij zo'n plaatje wel vóór het te lezen al een beoordeling geef aan de hand van de waarde van vorige berichten ("dat zal wel weer gezever zijn", of juist: "es even lezen, die komt vaker met zéér zinnige bijdragen"). Het plaatje zelf doet dan voor mij beduidend minder ter zake.


Wat zouden we anders in 's hemelsnaam van Cycloon moeten denken??? :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Een avatar maakt het sneller duidelijk wiens post je aan het lezen bent, van de "vaste forummers" kan je ze na een tijdje immers wel uit je hoofd. Dat vind ik dan eigenlijk ook het enige echte grote nut eraan. Een te bonte kleurenmix van allerlei avatars vind ik meer afleiding dan opfleuring.


Zelf heb ik er hier (nog?) geen, gewoonweg geen ingesteld toen ik hier voor het eerst kwam en er daarna niet meer mee bezig geweest.

Op Wisfaq gebruik ik onderstaand plaatje, ook maar gewoon als "kenteken" (een beetje m'n eigen creativiteit en design-talent laten botvieren :roll: )


Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

wat me wel opvalt is dat zo'n beetje de meest serieuze forummers onder ons, zoals TD!, Klazon, Brinx en Hzeil het zonder doen. Toch interesseert het onderwerp avatar Brinx wel, want hij heeft me al eens gevraagd waar ik de mijne vandaan had en wat die betekende.

Dat is eveneens een attitude:

Indien mensen geen avatars hebben ga je er vanuit dat ze serieuzer zijn. De vraag is natuurlijk of dat
  • het komt door ervaring
  • en dat die ervaring een externe validiteit heeft (zich verplaatst naar andere mensen)

P.S.: Math, jouw avatar komt serieus en intellectueel over


P.S.2: sorry voor de onzinnige posts mensen :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: Gebruikersplaatje (ver)kleurt de inhoud v.e. bericht

Cycloon: http://img344.imageshack.us/img344/1695/av1nx.jpg

je denk echt wel dat dat het 7de is hoor :roll:

Jan: van waar kwam hij dan? (je avatar)


Als het goed gaat heb ik tegen vanav een nieuwe.. :P (kent iemand darwinia 8) )
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Reageer