Uitwerking van kunstlicht op de zenuwen

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Uitwerking van kunstlicht op de zenuwen

Ik heb sinds geruime tijd last van spaarlampen en TL-balken, de klachten worden nog erger als er een combinatie van beiden is, dit zal denk ik te maken kunnen hebben met de verschillende frequenties van het licht . De klachten komen bijvoorbeeld vaak voor in supermarkten, bureaus en ruimtes zonder daglicht en bestaan uit het gevoel flauw te vallen, erg onzeker te worden, een droge mond krijgen, trillen, angst en extreem alert worden, waardoor ik op andere prikkels heftig ga reageren, zoals luchtstromingen van de airco en geluid.

Ik dacht aan een probleem met mijn ogen, maar in het oogziekenhuis te Rotterdam hebben ze niks kunnen vaststellen aan mijn ogen, dus denk ik dat het een neurologisch probleem is.

Mijn vermoeden is dat mijn zenuwstelsel heftig reageert op het stroboscopische effect en de verschillende frequenties van deze lichtbronnen waardoor mijn zenuwen heftig geprikkeld worden, waardoor de bovenstaande klachten optreden.

Deze klachten nemen ook weer direct af, wanneer de lichtbronnen gebroken worden door het daglicht en ik uit de straal van de lampen ben.

Het begint een ernstig probleem te worden, omdat deze lichtbronnen steeds vaker gebruikt worden als verlichting, toch laat ik mij niet uit het veld slaan, al moet ik wel zeggen dat ik hierdoor steeds meer gestrest raak.



Wetenschappelijk onderzoek naar de uitwerkingen van kunstlicht op de zenuwen lijkt mij een mooi thema dit in combinatie met de visus en het gehoor.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Uitwerking van kunstlicht op de zenuwen

Opmerking moderator

Wetenschapsforum kan/wil geen medium zijn voor het bespreken van persoonlijke problemen. Zie daarvoor onze forumregels. Derhalve gaat dit topic op slot.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gesloten