Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 3

Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Goedeavond,

Ik heb deze stoffen nodig voor inwendig gebruik. nu geeft mijn bron expliciet aan dat ze daar niet geschikt voor zijn.

Hoe zou ik tewerk moeten gaan als ik over actieve kool zou willen filtreren? Kan dit zonder buchner? Heb ik het bij het rechte einde als dit de beste methode lijkt om van een breed spectrum aan (potentiele) onzuiverheden af te komen?

Is de kool uit norit geschikt of zou ik bijvoorbeeld bij aquariumwinkels moeten kijken

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Iets wat niet geschikt is voor inwendig gebruik wordt niet ineens wel geschikt door het te filtreren.

Wat voor inwendig gebruik heb je voor ogen?
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 3

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

^

Injectie ,kennlijk moet ik mij zorgen maken om iets wat benzaldehyde heet

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Waarom wil je dat spul uberhaubt in je hebben? Als je je persoonlijk letsel toe wil brengen kunnen we je niet tegenhouden.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Je zult een hele hoop meer achtergrondinformatie moeten geven voor er uberhaupt een zinnig antwoord te geven is. Wát voor soort injectie? Injectie waarvan en met welk doel?

Zo op het eerste gezicht lijkt dit inderdaad meer op een poging tot het toebrengen van (ernstig) lichamelijk letsel dan op wetenschappelijk onderzoek.

Ik denk sowieso dat je je net zo goed zorgen moet maken om iets wat cetyl alcohol heet en iets wat propyleenglycol heet.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 460

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Eigenlijk staat die tekst op alle producten die niet voor consumptie gemaakt zijn, de fabrikant dekt zich daarmee in voor mensen die het gaan gebruiken voor domme dingen. Waarom zou je deze stoffen inwendig willen gaan gebruiken?

In sommige gevallen is het goed mogelijk dat de kwaliteit hetzelfde is als stofjes die je koopt voor inwendig gebruik, maar dan moet je toch heel goed het productieproces weten. Mogelijk wijkt die af van de methode die gebruikt wordt voor stoffen voor "inwendig" gebruik.

Zolang je niet weet welke onzuiverheden erin zitten, zou ik het zeker niet doen. Met actieve kool verwijder je denk ik vrijwel niets, hooguit wat kleurstoffen, beetje zware metalen... maar zeker niet de bijproducten die sterk op je product lijken. Een keten met een paar koolstofjes minder zuiver je er echt niet uit.

Berichten: 3

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

^

Bedankt druipertje , jouw antwoord bevat concrete informatie en ligt ook in de trant van wat ik al vermoedde.

Ik was vooral van plan de cetyl alcohol te gaan gebruiken als conserveermiddel om een steriele oplossing (voor injectie) in de koelkast gedurende een paar weken te kunnen bewaren. Het wordt in de farmaceutische industrie ook hiervoor gebruikt in concentraties van 1-3 % , echt gezond is het natuurlijk niet maar bacterieën zijn bij injectie , vooral bij intra-musculair en sub-cutaan , potentieel dodelijk.

Voor de posters die het over zwaar lichamelijk letsel hebben , kunnen jullie deze stelling met name wat betreft de cetyl alcohol onderbouwen? Hoe verhoudt dit zich tot de ingestie van ethanol? Ethanol is natuurlijk een alternatief nadelen zijn dat de hoeveelheid die nodig is om bacteriegroei te remmen 10-20 x zo groot is , verder kan ik uit ervaring vertellen dat het uitermate pijnlijk is bij injectie , dus eigenlijk geen optie.

In afwachting van pharmaceutische kwaliteit heb ik de Cetyl Alcohol al gebruikt , en geinjecteerd misschien 0,05 tot 0,1 ml totaal, geen sporen van irritatie of andere bijwerkingen (tot zover).

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Zuivering van Cetyl Alcohol en Propyleenglycol

Opmerking moderator

Het is niet de bedoeling van dit forum om je bij te staan bij de bereiding van huis- tuin- en keukenmiddeltjes waarmee je jezelf injecteert. Dit topic gaat op slot.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gesloten