Bladmuziek in Matlab

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 18

Bladmuziek in Matlab

Hallo allemaal,

Voor mijn studie moet ik een programma maken dat tonen, van bijvoorbeeld een piano omzet in bladmuziek op de computer. Nu loop ik vast bij het gedeelte waar ik het in bladmuziek moet weergeven. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Bladmuziek in Matlab

Heb je de music package al geprobeerd? Kan je vinden op Matlab Central. Ik heb er nog niet mee gewerkt, dus ik weet nog niet of het de functionaliteit bevat die jij nodig hebt.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 18

Re: Bladmuziek in Matlab

Nog niet geprobeerd, maar ik ga er gelijk mee aan de slag, bedankt! Ik zal posten of het lukt!

Berichten: 18

Re: Bladmuziek in Matlab

De music package blijkt niet meer te bestaan, enig idee waar ik het kan vinden?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Bladmuziek in Matlab

Heb je hieriets aan?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 18

Re: Bladmuziek in Matlab

Daar zat ik net ook, maar kan de file niet openen, of staan de files onder

Highlights from

Musical Notes


aan de rechterkant van de pagina?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Bladmuziek in Matlab

Daarboven klikken: 'Download submission' --> alle m-files in een zip-bestandje ;)
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 18

Re: Bladmuziek in Matlab

ik heb er al een goede file tussen gevonden, bedankt! Nu zit ik aleen nog met het 'printen' op bladmuziek

echt superaardig dat je zo goed helpt :) !

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Bladmuziek in Matlab

Als je in MATLAB de zaken zoals pitch en duration enzo kan bepalen, dan kan je die informatie ook eventueel in een MusicXML bestand proberen op te slaan. Dat is een standaard die door verschillende bladmuziek programma's (zoals Finale en Sibelius bv) zou gelezen moeten kunnen worden. Dan zit je in MATLAB niet te prutsen met dingen als graphics enzo.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Bladmuziek in Matlab

abc music voor eenvoudige dingen? (Zeer basic maar doet zijn werk)

MusicTex?

Lilypond?

EDIT: abc en lilypond kan je makkelijk aanroepen via matlab om je bestand om te zetten.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Bladmuziek in Matlab

Wel ja, eender welke text-based muziek notatie eigenlijk. Zo heb je zelf veel minder werk. Als je op realistische geluidssamples werkt, dan zal je al werk genoeg hebben met de toonhoogte en tijdsduur bepaling. In realiteit zullen bv de 4e noten niet exact even lang (in ms) duren.

Berichten: 18

Re: Bladmuziek in Matlab

Hee, bedankt voor alle goede berichten! Ik heb niet altijd toegang tot de computer met de programma's er op, maar als ik er weer op kan, laat ik zo snel mogelijk weten hoe ver ik kom met jullie info!

Reageer