Programma laten rekenen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 620

Programma laten rekenen

Hoi allemaal

Ik las maanden geleden een topic waarin een nieuw soort stelling aan bod kwam...

Een van de moderators controleerde dit door een programma op z'n computer (denk ik toch!) deze stelling uit te werken met verschillende x-waardes, dat het programma zelf invulde...(als ik me niet vergis was het iets met priemgetallen)

Kent iemand de naam van dit programma?

-S.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Programma laten rekenen

Waarschijnlijk heeft die persoon zelf een simpel programma geschreven om die stelling uit te testen. Het ging waarschijnlijk om een Java of Python programma, maar zonder het topic kan ik dat moeilijk beoordelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Programma laten rekenen

Het kan inderdaad een zelfgechreven java programma zijn. Wij gebruiken voor wiskunde maple en matlab, daar kan je ook zulke dingen mee doen
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Programma laten rekenen

Kwintendr schreef: ma 17 dec 2012, 23:58
Wij gebruiken voor wiskunde maple en matlab, daar kan je ook zulke dingen mee doen
Maar dat is allesbehalve gratis en geraak je dus niet zo makkelijk aan. Zelfs als student is het niet steeds vanzelfsprekend.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 289

Re: Programma laten rekenen

Drieske schreef: di 18 dec 2012, 11:16
Maar dat is allesbehalve gratis en geraak je dus niet zo makkelijk aan. Zelfs als student is het niet steeds vanzelfsprekend.


Aan de universiteit van Gent kan je deze programma's (over matlab ben ik 100% zeker) gratis gebruiken, mits je ben in geschreven natuurlijk. Ik weet niet hoe het zit voor andere universiteiten/hogescholen...
Great minds discuss ideas, small minds discuss people.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Programma laten rekenen

Roelland schreef: di 18 dec 2012, 12:07
Aan de universiteit van Gent kan je deze programma's (over matlab ben ik 100% zeker) gratis gebruiken, mits je ben in geschreven natuurlijk. Ik weet niet hoe het zit voor andere universiteiten/hogescholen...
Klopt, bij KUL ook. Maar niet van thuis uit. Enkel op de campuscomputers, hebben we (legale) Matlablicenties. Maple kunnen we ook van thuis uit aan (met licenties als student). Maar dat verandert niets aan het punt: niet iedereen kan daar aan en al zeker niet niet-universiteitsstudenten (zoals Stekelbaarske).

PS: bij KUL krijgt zelfs niet elke student een licentie voor Maple. Enkel richtingen waar dat relevant voor is.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Programma laten rekenen

In het topic Aangeraden gratis softwarepakketten vind je een link naar het freewarepakket Maxima, wat ook CAS-software is en dat naast Maple en Matlab interessante extra's biedt zoals rekenen mert tensoren.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer