Koppijn van pc

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Koppijn van pc

Ik heb eens van een vriend gehoord als hij een drietal uur op een dag voor zijn pc zit dat hij ongeloofelijke koppijn krijgt en misselijk word. ik heb daar nog nooit last van gehad, tot gisteren.

ik had meerdere uren aan een film gewerkt zonder te stoppen en ik begon mij misselijk te voelen (kan ook van iets anders zijn maar laten we aannemen van niet)

hoe komt dit?

is het omdat je je te lang op hetzelfde punt fixeert? en waarom kan ik daar veel beter tegen dan mijn vriend?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Koppijn van pc

Weljah, dat misselijkheidsgevoel heb ik ook soms, maar meestal komt dit wanneer ik iets minder gegeten heb of iets te weinig gedronken had, het komt dan ook alleen voor als ik lang achter m'n pc zit. Ik denk dus gewoon dat het komt door een tekort aan energie ofzoiets dat plots optreed.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: Koppijn van pc

Van misselijkheid weet ik het niet, maar het valt me wel op dat veel van mijn collega's hun computerscherm behoorlijk "scherp" (de zogenaamde brightness en contrast instellingen) hebben staan. Ik persoonlijk krijg daar al snel hoofdpijn van en probeer dan ook mijn scherm even zacht af te stellen als zou ik een gewoon blad papier aan het lezen zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Koppijn van pc

dus dan zou mijn vriend een zwakker/ minder energiek persoon zijn dan ik?
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Koppijn van pc

Goh, mss wordt er minder energie omgezet wanneer hij stil zit ? Ik kan ook niet zo direct zeggen waarom het bij de ene wel is en bij de andere niet. Dit was meer een eigen ervaring :wink:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

Re: Koppijn van pc

Vermoeidheid van ooglensspiertjes, als gevolg waarvan je minder goed kunt scherpstellen? Ik had een goed jaar geleden iets dergelijks als ik de krant las. (Mijn armen werden te kort). Met een goede leesbril hou ik het weer pijnloos uren vol. Maar ja, ik ben waarschijnlijk iets ouder dan jullie, dus ik heb iets "normaals" :wink:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Koppijn van pc

dus eigenlijk is die koppijn helemaal het zelfde als iemand die een bril nodig heeft?

maar die vriend heeft al een bril.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Koppijn van pc

Koppijn voor de computer ontstaat meestal doordat de persoon te dicht om de monitor zit (minimale afstand zou 50cm moeten zijn) en de beeldfrequentie te laag is (minimum is toch echt 72 Hz).
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Koppijn van pc

en wat precies bedoel je met beeldfrequentie?

maar het moet toch zijn dat de ene mens er beter tegen kan dan de ander en dat je dat op de een of andere manier toch kunt trainen.

want mijn vriend heeft eens een periode heel lang op de pc gezeten, zelf tot na hij misselijk werd. hij heeft enkele dagen met enorme koppijn rondgelopen en zitten overgeven maar na die dagen kon hij een hele dag zonder problemen om de pc zitten.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Koppijn van pc

Ik heb ondervonden dat ik er minder last van heb sinds ik een TFT gebruik.

Mensen die (te) veel naar tv kijken kunnen ook er last hebben.

Reageer