verschil tussen moderator en main moderator

Moderator: Miels

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

verschil tussen moderator en main moderator

lijkt wel rare vraag, maar ik weet het niet, en ik kan niet onmiddellijk vinden wat het wil zeggen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Idd. En in de gebruikersgroepen is er maar één groep "moderators"... :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Een moderator heeft maar 1 forum onder zich, een main moderator kan overal moderaten. :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: verschil tussen moderator en main moderator

maar waarom staat er dan op elke topic dat alle moderators daar kunnen werken plus een of enkele iemand die daar meer zit dan de andere.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: verschil tussen moderator en main moderator

"All moderators are equal, but some moderators are more equal than others" ?? :roll:


Ik zie onder het (gewone) moderatorkleurtje eigenlijk de nieuwsposters zoals Anthrax en Tobo :P


edit>>>>>>>>>

functie-inflatie heet dat: de schoonmaakster heet ook vanaf heden interieur-assistente.... :wink:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: verschil tussen moderator en main moderator

En Cycloon, mag ik dan ook vragen waarom ik zo'n roos kleurtje heb gekregen :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Cycloon, ben jij met dat kleurpotlood aan het spelen?? :wink:


Ik vind het wel fris, maar een beetje te eigenlijk. Zo zoetjes aan een zonnebril nodig. Kunnen al die weergaven van gebruikersnamen in de index ook in een minder vet lettertype? Vet en kleur samen trekken nogal sterk de aandacht naar de naam van gebruiker/moderator, en weg van de titels van de onderwerpen.


Ik denk dat of alleen kleur, of alleen vet, lekkerder leest....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: verschil tussen moderator en main moderator

volgens mij moeten we er gewoon nog allemaal wat aan wennen.

maar intussen zijn we off-topic gegaan en weet ik nog steeds het verschil tussen moderator en main moderator niet
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Jan van de Velde schreef:Kunnen al die weergaven van gebruikersnamen in de index ook in een minder vet lettertype? Vet en kleur samen trekken nogal sterk de aandacht naar de naam van gebruiker/moderator, en weg van de titels van de onderwerpen.


Ik denk dat of alleen kleur, of alleen vet, lekkerder leest....

Volledig mee akkoord, ik dacht net hetzelfde.

Alleen kan jij het altijd zo prachtig verwoorden.. :wink:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Of tobo en anthrax zijn zonder publieke kennisgeving tot moderator benoemd, of er zit nog een foutje in de kleuring. Nieuwsposters horen kennelijk lila te zijn, zoals Napoleon Dynamite. :wink:


Adspirant-moderator Skywatcher staat ook in het groen genoteerd. Zal wel iets met ervaring te maken hebben.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Ik denk dat het verschil tussen main moderator en moderator zit in het volgende:

Een moderator is verantwoordelijk voor een bepaald subforum. Van hem of haar wordt verwacht dat ze dagelijks alle posts in dat forum doornemen en de gemaakte fouten herstellen. Zien ze toevallig ook iets in een ander subforum wat gecorrigeerd moet worden, kunnen ze dit ook aanpassen.


Een main moderator is niet specifiek aangesteld voor een bepaald subforum. Zij corrigeren gewoon daar waar nodig is. Door ze niet specifiek aan een subforum te koppelen hebben ze alle tijd om daar waar ze komen de zaken in juiste banen te leiden. Zo vangen ze door de dag heen de fouten op die "gewone" moderators (nog) niet hebben opgemerkt.


Zo zie ik het iig. Ik weet niet of dat hier ook van toepassing is, aangezien ik geen deel uitmaak van het team alhier.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Haha, nee ik heb niet met kleurtjes zitten spelen ... Miels daarentegen heeft hem wel rot geamuseerd :roll: Al heb ik het ook al gemeld dat sommige kleurtjes een 8) nodig hebben :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 486

Re: verschil tussen moderator en main moderator

nop nog altijd nieuwsposter :roll:

ik vraag me af nu alle mods oranje worden kunnen de nieuwsposters toch groen blijven?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Ik zal het allemaal even uitleggen...


Gewone gebruikers hebben allemaal dezelfde kleur. Gebruikers met meer-dan-standaard rechten hebben andere kleuren.


Zo hebben we een aantal nieuwsposters. Zij kunnen nieuwe onderwerpen posten in het nieuwsforum. Dat is dus meer dan gewone gebruikers kunnen, dus een andere kleur.


Wat betreft main- en gewone moderators: main-moderators kunnen in ieder forum moderaten, gewone enkel in een beperkt aantal (hen toegewezen) fora.

Je ziet nu bijvoorbeeld ook nog bij ieder forum als moderators de groep "Moderators" staan. Met invoering van de meerdere groepen kan dat worden afgeschaft.


Nu heb ik de mod gisternacht doorgevoerd en moet er nog vanalles worden getuned. Zo heb nog niet alle personen in de goede groep gezet, en zitten ze nog in de oude. Ook de kleuren (en dikte) behoeven nog wat aanpassingen. (ik ben van plan om het vet overal weg te halen en de kleuren inderdaad wat te dimmen)


Al met al nog best wat kleine dingetjes die er extra bovenop komen. Als iemand een handje uit wil steken: als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een post te maken met een overzichtje van een kleur of 8 die wel goed bij het forum passen, zodat ik er daar wat uit kan kiezen, zou ik dat erg op prijs stellen!


Kortom: ja, het ziet er allemaal wat anders uit, en nee, nog niet alles is zoals het hoort, maar we zijn er druk mee! Over een paar dagen moet het allemaal rond zijn, dus gun ons nog wat tijd. Vragen staat overigens, zoals altijd, vrij!


PS: ik had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen, anders had ik het allemaal wel van tevoren genuanceerd.... Hopelijk kan ik op jullie begrip rekenen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: verschil tussen moderator en main moderator

Ik heb even snel de felste kleurtjes bijgeschaafd, hopelijk zijn jullie al iets meer tevreden...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer