[natuurkunde] 3d model aan de hand van scripting.

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 9

3d model aan de hand van scripting.

Hey

Ik maak een profielwerkstuk over sterren en daar moet ook een stukje eigen inbreng bij. Nou wou ik een model maken die voorspelt hoe groot en oud een ster kan worden aan de hand van de grote van de gaswolk die je invoert. Het lijkt me dan ook wel leuk om er een simulatie bij te hebben.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik een script / programma schrijven die de omvang van de gaswolk vraagt en aan de hand daarvan een filmpje maakt waarop je kan zien wat er gebeurt. Ik heb Autodesk 3ds Max waarmee ik het filmpje kan maken maar die kan ik niet meer veranderen wanneer ik het render. Zou er dan een omweg zijn dat ik vanaf een vraag een beeld kan krijgen die eruitziet afhankelijk van wat je bij die vraag hebt ingevuld.

Het is misschien een beetje moeilijk maar ik denk wel dat zoiets me een 8 ofzo kan opleveren.

Groeten Frank.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: 3d model aan de hand van scripting.

Frank1102 schreef: wo 26 dec 2012, 19:18
Hoe kan ik een script / programma schrijven die de omvang van de gaswolk vraagt en aan de hand daarvan een filmpje maakt waarop je kan zien wat er gebeurt.
Wat zou er precies te zien zijn in dat filmpje en is er naast de grootte van de gaswolk nog een ander verschil,want dan kan je misschien gewoon de schaal van je 3D model wijzigen?

Als je tekeningen niet te ingewikkeld zijn, dan kan je ze zelf programmeren. Ik weet niet of je al ervaring hebt in een of andere taal, maar voor python is er een teken library die vrij eenvoudig schijnt te zijn. De taal zelf is ook niet al te moeilijk.

Berichten: 9

Re: 3d model aan de hand van scripting.

Ja, bedankt. Dat is precies wat ik zocht.

Reageer