gangbaar type optocoupler 75mA

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 768

gangbaar type optocoupler 75mA

Hallo iedereen,

voor een schakelingetje hier ben ik op zoek naar een optocoupler, maar ik heb geen ervaring met de types die tegenwoordig gangbaar zijn.

De stroom die moet geschakeld worden is 75mA. Kan iemand mij het typenummer van een optocoupler geven die deze stroom aankan en die vlot verkrijgbaar is ?

Bedankt op voorhand.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: gangbaar type optocoupler 75mA

Kijk eens hier

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: gangbaar type optocoupler 75mA

Bedankt Michel. Ik was Conrad vergeten :?
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Berichten: 12.262

Re: gangbaar type optocoupler 75mA

Triac uitgang? Ik weet niet of dat zo handig is in het gemiddelde DC circuit ;)
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 8.166

Re: gangbaar type optocoupler 75mA

Ik ging uit van AC, maar het DC moet zijn zijn er bij dezelfde Conrad ook passende couplers te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: gangbaar type optocoupler 75mA

oeps, had de datasheet nog niet bekeken. Was inderdaad de bedoeling om DC te gaan schakelen. Anyway, ik koos ondertussen voor de klassieke 4N25 die een 2N2222 aanstuurt. Beetje meer componenten, maar uiteindelijk vond ik die nog in mijn rommeldoos dus ...

Maar bedankt in elk geval.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Reageer