Probleem vooropleiding voor geneeskunde

Reageer
Berichten: 620

Probleem vooropleiding voor geneeskunde

Hoi allemaal

Ik zou later graag geneeskunde gaan studeren.

Het probleem is dat ik nu in Economie-Wiskunde zit, wat slechts 1 uur fysica, 1 uur chemie en 1 uur biologie heeft...

Nu is mijn vraag; zou het mogelijk zijn om desondanks deze 'drempel' aan het toelatingsexamen geneeskunde te beginnen, of zal dit niet gaan?

Zo niet, welke boeken zou ik best even doornemen voordat ik eraan begin, en hoe/wanneer studeer ik dat best?

Bedankt!

-S.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Probleem vooropleiding voor geneeskunde

Vaak worden er voorbereidende cursussen georganiseerd door universiteiten. Een voorbeeldje: http://www.kuleuven.be/voorbereidendecu ... ex_nl.html

Maar uiteraard heeft het geen nut deze te volgen vooraleer je de stof op school al wat hebt gezien... Wat je steeds kunt doen: vraag de boeken van de vakken met meer uren dan jij en bestudeer die wat. Maar neem zeker niet teveel hooi op je vork. Eens praten met je ouders en samen ermee naar school gaan, is de eerste beste stap :) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer