[biologie] apo-enzym

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 9

apo-enzym

Hallo!

Voor biochemie moet ik nog een paar vragen beantwoorden. Ik kom maar niet op het antwoord en in de syllabus kan ik ook niks vinden.

De vragen zijn:

- Op welk celorganel wordt het apo-enzym gesynthetiseerd? (Ik dacht de ribosomen?)

- Welke covalente binding speelt een belanrijke rol in de handhaving van de teriaire structuur van het apo-enzym? (covalente binding is in ieder geval een atoombinding, dat weet ik)

Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met deze vragen?

Groetjes
Vandaag is morgen gisteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: apo-enzym

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: apo-enzym

Bananenvla schreef: do 17 jan 2013, 13:02
- Op welk celorganel wordt het apo-enzym gesynthetiseerd? (Ik dacht de ribosomen?)
Waar anders? Eiwitsynthese moet ergens plaatsvinden en voor zover mij bekend kan alleen een ribosoom het :)
- Welke covalente binding speelt een belanrijke rol in de handhaving van de teriaire structuur van het apo-enzym? (covalente binding is in ieder geval een atoombinding, dat weet ik)
Weet je wat de tertiaire structuur van een eiwit is? Welke krachten en bindingen zorgen ervoor dat die tertiaire structuur niet verloren gaat? (hint: het is een kort lijstje en er is er maar eentje covalent)

Waarom vragen ze specifiek naar een apo-enzym trouwens?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer