[enquête] Reacties op erotische verhalen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

[enquête] Reacties op erotische verhalen

Via dit bericht wil ik jullie graag uitnodigen voor deelname aan de volgende enquête:



Titel: Reacties op erotische verhalen

Aanleiding van de enquête: Pilot studie proefschrift

Doelgroep: mannen en vrouwen tussen de 18 en 30 jaar

Verwachte tijdsduur voor invullen: 5 minuten

Sluitingsdatum voor deze enquête: 28-01-2013

Wanneer worden de resultaten verwacht: 04-02-2013

Volg hier de link naar de enquête



Toelichting

Voor mijn promotieonderzoek ben ik op zoek naar mensen die mee willen doen aan een kleine online pilot studie. Het betreft het lezen van een erotisch verhaal en het beantwoorden van enkele vragen over hoe dit wordt ervaren.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: [enquête] Reacties op erotische verhalen

Sorry, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik op de vragen moet antwoorden.

Ik kan uit het verhaal bijvoorbeeld absoluut niet opmaken wat de relatie tussen de man en de vrouw is, dus ik weet gewoon niet wat ik moet antwoorden. Hetzelfde voor de andere vragen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [enquête] Reacties op erotische verhalen

Met alle respect, maar dit verhaal was erg pover (mijn eigen persoonlijke mening). De antwoorden op de vragen kunnen in grote mate beïnvloed worden door het stukje literatuurgehalte dat wel of niet aanwezig is. Of dat met andere woorden relevante resultaten oplevert is nog maar zeer de vraag.

Eenzelfde situatie kan beschreven worden op een andere wijze. Woordkeuze is een belangrijke factor in zulke verhalen. Mogelijk worden bepaalde 'opgeroepen' gevoelens veroorzaakt eerder door het (gebrek aan goede) woordkeuze; eerder dan aan de inhoud van dit verhaal.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: [enquête] Reacties op erotische verhalen

In physics I trust schreef: zo 27 jan 2013, 11:40
Eenzelfde situatie kan beschreven worden op een andere wijze. Woordkeuze is een belangrijke factor in zulke verhalen. Mogelijk worden bepaalde 'opgeroepen' gevoelens veroorzaakt eerder door het (gebrek aan goede) woordkeuze; eerder dan aan de inhoud van dit verhaal.
Zou dat niet juist de bedoeling van het onderzoek zijn?
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: [enquête] Reacties op erotische verhalen

Math-E-Mad-X schreef: zo 27 jan 2013, 14:34
Zou dat niet juist de bedoeling van het onderzoek zijn?
Mogelijk, maar dan ontbreekt er voor mij toch wel een vraag over wat de invloed is van het woordgebruik op je perceptie?
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 2

Re: [enquête] Reacties op erotische verhalen

Dank voor de nuttige reacties! Ik moet eerlijk toegeven dat het moeilijk is bij dit soort onderzoek een geschikte tekst te vinden, zeker aangezien we de tekst zo moesten manipuleren dat deze voor 2 condities vrijwel gelijk was, maar verschilde in de mate waarin het werd ervaren als een erotisch verhaal voor een mannelijk publiek, dan wel een erotisch verhaal voor een vrouwelijk publiek. Doel van de studie was daarbij ook een manipulatiecheck voor het manipuleren van verwerkingsstijl, welke in de ene conditie vooral op seksuele gevoelens gericht was, en in de andere conditie meer op perifere aspecten gericht was, zoals de situatie of de verhouding tussen de man en de vrouw. Helaas vonden wij hierbij geen effect. Dit zou inderdaad kunnen komen door de slechte kwaliteit van het verhaal, en dit is dan ook zeker iets waar ik bij een volgende studie beter op zal letten!

Reageer