Geannuleerde bestelling word verzonden

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Geannuleerde bestelling word verzonden

Ik heb via een webwinkel een bestelling geplaatst. (dinsdag)

Van de webwinkel te horen gekregen dat er een week vertraging zou zijn in de levering, terwijl normaal binnen 24 uur verzonden wordt, met de vraag of ik wilde wachten of annuleren. (donderdag)

Bestelling geannuleerd en ter bevestiging mail gekregen dat mijn geld direct teruggestort zou worden. (vrijdag)

Nu ineens mail ontvangen dat mijn bestelling verzonden wordt! (dinsdag)

Mail erachteraan gestuurd waar mijn geld blijft, hierop komt geen reactie. (Ook al 2 extra mails erachteraan, maar wederom geen reactie, terwijl ze normaal snel reageerden)

Volgens track&trace wordt het pakket vandaag bezorgd, wat kan ik het beste doen? (woensdag)

Het pakket aannemen en in bezit houden tot ik mijn geld terug heb?

Of het pakket niet accepteren en retour met de postbode? En heb/krijg ik dan ook bewijs dat ik het niet heb aangenomen??

Hopelijk kunnen jullie snel helpen!

Alvast bedankt!

Berichten: 12.262

Re: Geannuleerde bestelling word verzonden

Ik zou het pakket wel aannemen. Bij standaard pakketpost wordt het 2x aangeboden, en gaat dan naar een postkantoor/servicepunt waar je het nog 3 weken kunt ophalen. Doe je dat niet gaat het retour afzender, maar daar gaat wel 4 weken overheen in totaal. Je zou evt aan de bezorger kunnen vragen of het mogelijk is het te weigeren waarbij het direct retour gaat, maar zorg dan dat je daar bewijs van hebt.

Als je het pakket wel aanneemt kunt je het binnen 2 weken terugsturen en je geld terug vragen, volgens de wet verkoop op afstand. De verkoper moet dan het aankoopbedrag binnen redelijke termijn terugstorten.

Uiteraard was dat allemaal niet nodig geweest als ze die annulering gewoon hadden verwerkt, maar gezien je al betaald hebt en ze het toch verzonden hebben zit er weinig anders op dan aannemen en terugsturen, of weigeren aan te nemen als je zeker bent dan het dan direct retour afzender gaat.
Victory through technology

Berichten: 2

Re: Geannuleerde bestelling word verzonden

Maar als ik het pakket eerst aanneem en daarna terug stuur, dan moet ikzelf zeker de kosten betalen voor het terug sturen?

Ik zal de postbode vragen of hij het direct retour kan doen, mits ik daarvan dan een bewijs krijg.

Berichten: 12.262

Re: Geannuleerde bestelling word verzonden

Bij terugsturen onder de wetgeving voor koop op afstand komen de verzendkosten terug wel voor jouw rekening. De verzendkosten van winkel naar jou toe moeten echter wel gerestitueerd worden.

In jouw geval is dat natuurlijk wel vervelend gezien je het hebt geprobeerd te annuleren voordat het verzonden werd, maar daarin niet geslaagd bent. Coulance van de winkel zou netjes zijn, waarbij ze ook de verzendkosten terug vergoeden.

Gezien de winkel heeft toegezegd je annulering te accepteren denk ik niet dat ze er heel moeilijk over zullen doen - feitelijk was er al de intentie het product niet te verzenden en het aankoopbedrag te vergoeden, maar door miscommunicatie oid is het blijkbaar niet gelukt dat daadwerkelijk te regelen voordat het product al in de verzendroute zat.
Victory through technology

Reageer