Op zoek naar een master

Reageer
Berichten: 17

Op zoek naar een master

Gegroet,

Even mijn situaties schetsen: Ik ben een laatstejaars student geologie, en hoewel ik absoluut geen spijt heb van mijn studiekeuze, valt mijn interessegebied niet in de jobs die geologen uitoefenen.

Ik ben dus op zoek naar een andere master (tot zelfs een andere richting) die mij meer kans bied op werk dat mij interesseert. Ik weet echter niet waar ik alle info kan vinden. Dit mogen masters zijn buiten België/Nederland of zelfs Europa.

Mijn interesses zijn als volgt:

Ik heb geologie gestart met het doel meer te leren over de aarde, en in die opzicht is het vrij geslaagd. Ik heb mijzelf beter leren kennen en mijn interesses.

Verder ben ik vooral geïnteresseerd in levende materie, dieren (enorm belangrijk), natuur, milieu en klimaat. Verder heb ik ook een lichte passie voor technologie en zou zowel natuur als technologie heel graag combineren. Uitvinden, problemen oplossen en logisch nadenken zijn zaken waar ik mij graag mee bezig hou. Ik heb tijdens mijn opleiding geologie veel biologie keuzevakken genomen zoals algologie en protistologie, taxonomie van de zaadplanten, paleoecologie, klimatologie en meteorologie (bio-ingenieurs) en doe mijn thesis bij de biologen (limnologie).

Wat enorm belangrijk is voor mijn latere job: er moet enorm veel variatie in zitten, ik kan niet zonder variatie. Tevens kan ik absoluut geen onbenullig microwerk doen. Hiermee bedoel ik: jarenlang een zandkorrel onderzoeken om de plaats van herkomst te achterhalen. Hiermee bereik ik niets en zal ik vooral geen gevoel van voldoening krijgen. Dat brengt mij bij het volgende punt.

Ik wil dat mijn acties de wereld/regio een betere plek maken, dat er mensen of dieren mee geholpen zijn en dat ik kan kijken naar mijn geleverd werk. Deze grote schaal zou er voor zorgen dat ik vaak in het buitenland ben, liefst op verre plekken.

Tot slot zou ik graag zeggen dat ik veganist ben, en hoewel ik dit eigenlijk niet zomaar vernoem, deel ik het hier wel graag mede om aan te tonen dat mijn belangstelling voor dier, natuur en klimaat zeer groot is.

Heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Berichten: 17

Re: Op zoek naar een master

Ik kan mijn vorig bericht niet wijzigen, maar ik had nog graag toegevoegd dat ik ook een sterke interesse heb in de vroege geschiedenis van de mens. Vooral ivm het dieet en het controversiële nut van vlees in de hedendaagse maatschappij.

Reageer