[wiskunde] Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 768

Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

Hallo iedereen,

Ik worstel met volgende vraag:

Vraag
kwinten1.GIF
kwinten1.GIF (42.02 KiB) 169 keer bekeken
Ik zit vast bij punt a. Ik heb al zitten prusten, maar ik kom niet op het antwoord. Ik kan momenteel niets inscannen, dus ik zal even zeggen wat ik al geprobeerd heb. Ik heb complementen vervangen waar ik kon en dan ben ik beginnen distributiviteit toe te passen, maar dan krijg je veel te veel termen. Kan iemand me op het juiste pad zetten?

Dit zou het antwoord moeten zijn:

Antwoord
kwinten2.GIF
kwinten2.GIF (5.48 KiB) 164 keer bekeken
Alvast bedankt
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

Opmerking moderator

Afbeeldingen gehost op externe filehosts hebben de neiging over enige tijd ontoegankelijk te worden, wat de waarde van een topic voor de toekomst ernstig aantast. We willen iedereen dan ook vriendelijk verzoeken om verklarende afbeeldingen rechtstreeks als bijlage in het bericht in te voegen. Dat is trouwens niet meer werk dan uploaden naar tinypic of imageshack etc. Een eenvoudige handleiding daarvoor is beschikbaar.
Begin eens met
\((A \cap B)^c = ...\)
. Dan weet je dat
\((A \cap B \cap C^c)^c \cap (A^c \cup B \cup C^c) = ...\)
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

[attachment=1285:iPhoneUpload.jpg]Ik heb momenteel dit, maar veel verder zit ik nog niet. Ik heb dan maar eens getekend waar daar staat omdat ik dacht om dat zo eenvoudiger te kunnen schrijven, maar ik denk niet dat dit mogelijk is.
iPhoneUpload.jpg
iPhoneUpload.jpg (87.46 KiB) 180 keer bekeken
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

Hmm, daar ben ik momenteel ook wel niet aan geraakt moet ik zeggen. Toen ik mijn eerste post deed, had ik niet gekeken naar wat de eindoplossing moet zijn. Ik ga er nog wat op moeten zoeken vrees ik.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Waarschijnlijkheid: vereenvoudigen uitdrukking

Ik heb het antwoord gevonden dankzij een medestudent:
SCAN0030.JPG
SCAN0030.JPG (130.29 KiB) 166 keer bekeken
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Reageer