Carabinieri

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 620

Carabinieri

Hoi allemaal

Ik ben met school naar Italië (voornamelijk Firenze) geweest, en nam me voor een foto te nemen met een officier van de Carabinieri in zwart uniform.

Na 2 dagen enkel officieren in blauw uniform gezien te hebben, besloot ik toch maar eentje met deze te nemen:

er waren twee officieren en een auto; ik vroeg of ik een foto mocht nemen met hen, maar een van de twee weigerde, en het leek er op of hij zijn collega zij dat het een slecht idee was...

Toch heeft deze collega met mij op de foto willen staan :)

Twee dagen later gebeurt het dan: ik zie 3 officieren in zwart uniform!

En zo begint een conversatie: ik vroeg of een van hen met me (en een vriend) op de foto wou, maar ze zeiden alledrie: "No, we can't do that. It's not possible."

Omdat ik echt eentje wou, verwezen ze mij door naar 2 andere officieren aan het Uffizi.

Na een tijdje wandelen vinden we ook deze 2 officieren, en begint een nieuwe conversatie:

nadat ik vroeg of hij met me op de foto wou, zei hij helemaal hetzelfde: "it is just not possible."

(Het grappige is dat hij me op zijn beurt opnieuw doorverwees naar de 3 officieren waarbij we eerst waren geweest :) )

Nu is mijn vraag: waarom mogen zij niet op de foto, al dan niet met toeristen?

Bedankt!

-D.T.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Berichten: 12.262

Re: Carabinieri

Of ze het niet mogen is natuurlijk maar de vraag, maar dat ze wellicht geen zin hebben te poseren met toeristen kan ik me goed voorstellen - denk dat de gemiddelde nederlandse ME'er daar ook niet aan begint (mocht iemand het uberhaupt willen).

Overigens is het wel een militair onderdeel dat ook buiten de landsgrenzen ingezet wordt. Ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is dat hun foto's gepubliceerd worden, zeker niet in combinatie met hun identiteit. Zoiets zou bijvoorbeeld het risico opleveren dat hun familie thuis gevaar loopt als ze 'gesnapt' worden bij buitenlandse werkzaamheden.
Victory through technology

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Carabinieri

Ook in Nederland is het verboden om foto's te nemen van de marechaussee. Probeer op Schiphol maar eens een foto te maken van de doorlaatposten. Ze springen je meteen in je nek en de foto moet worden verwijderd. De reden is blijkbaar dat, omdat het om een militair onderdeel gaat, het een veiligheidsrisico is als hun foto gepubliceerd zou worden. Ze worden bijvoorbeeld ook in Afghanistan ingezet bij undercover operaties en dan is het niet fijn als hun foto in uniform overal te zien zou zijn op het internet, want dat risico lopen ze als ze maar iedereen foto's zouden laten maken.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 620

Re: Carabinieri

Bedankt voor de uitleg.

Maar wat is het verschil dan tussen de 'blauwe' carabinieri en de 'zwarte', in die zin dat die 'blauwe' wel wou/mocht?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Berichten: 12.262

Re: Carabinieri

Was die blauwe niet gewoon een of andere politieagent?

In nederland mag je op straat overal fotos van maken, afgezien van een paar militaire terreinen die vanaf de openbare weg redelijk in te kijken zijn. Op schiphol heb je te doen met de huisregels van de luchthaven, net als dat je in winkels meestal ook geen foto's mag maken.

Nu mag dat op schiphol in het algemeen wel (behalve in de winkels...), maar niet van douane en persoonscontroles. Ik neem aan dat het idee erachter is dat het met zulke foto's gemakkelijker is om gaten in de beveiliging te vinden en ze het daarom niet willen.
Victory through technology

Berichten: 620

Re: Carabinieri

Neen, geen politie. Hij droeg wel degelijk dezelfde pet als alle andere Carabinieri; enkel zijn vest was blauw (zijn broek waarschijnlijk ook).

Ook was hij van plan in een auto van de Carabinieri te stappen :)

't was er zo eentje zoals hier in t midden:

http://www.piacenza24.eu/pdfimg/cover_44395.jpg
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Carabinieri

Italië kent vier verschillende soorten politie:

•Polizia di Stato (Staatspolitie) is de nationale politiemacht van Italië (uniform van Giorgio Armani, blauwe jas met grijze broek met paarse bies)

•Carabinieri (oorspronkelijk de politiemacht van het Koninkrijk Sardinië) is de nationale gendarmerie (uniform van Valentino, donkerblauw met zilveren bies om de kraag en manchetten, afgebiesd in rood, rode bies op de broek, zilveren epauletten)

•Guardia di Finanza houdt zich bezig met grens en fiscale zaken (grijs of blauw uniform, afhankelijk van rang)

•Lokale politieteams binnen de gemeenten (over het algemeen zwart uniform)
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 620

Re: Carabinieri

Rhiannon schreef: do 04 apr 2013, 10:27
Italië kent vier verschillende soorten politie:

•Polizia di Stato (Staatspolitie) is de nationale politiemacht van Italië (uniform van Giorgio Armani, blauwe jas met grijze broek met paarse bies)

•Carabinieri (oorspronkelijk de politiemacht van het Koninkrijk Sardinië) is de nationale gendarmerie (uniform van Valentino, donkerblauw met zilveren bies om de kraag en manchetten, afgebiesd in rood, rode bies op de broek, zilveren epauletten)

•Guardia di Finanza houdt zich bezig met grens en fiscale zaken (grijs of blauw uniform, afhankelijk van rang)

•Lokale politieteams binnen de gemeenten (over het algemeen zwart uniform)


Ben je niet de Polizia Municipale vergeten? Of bedoel je daarmee dat laatste?

Je weet wel, donkergrijs uniform met reflecterende strepen?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.361

Re: Carabinieri

Dominus Temporis schreef: do 04 apr 2013, 11:54
Ben je niet de Polizia Municipale vergeten? Of bedoel je daarmee dat laatste?

Je weet wel, donkergrijs uniform met reflecterende strepen?


Dat is inderdaad de lokale politie. Die kunnen per plaats een ander uniform hebben.
Contra principia negantem disputari non potest.

Berichten: 620

Re: Carabinieri

Hoe dan ook, de politiekrachten van Italië mogen ook eens iets doen aan hun uitstraling :)

Uniforms zijn wel in orde, maar die wagens kunnen zeker intimiderender :P

en vriendelijk zijn ze ook al hemelaal niet..
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once." - Albert Einstein

Reageer