[natuurkunde] Vraag Veer dynamica

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 34

Vraag Veer dynamica

Goedenavond mensen

Ik heb een aantal opgaves met veren gemaakt zonder problemen, maar bij deze kom ik niet op het goeie antwoord. Volgens het boek moet ik op een antwoordt van 11.1 Kn/m uitkomen.

Ik zie niet wat is fout doet, misschien is het iets te laat. Ik heb mijn uitwerking toegevoegd in de bijlage.

Volgens mij heb geen rekenfouten gemaakt, maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

Met vriendelijke groet,

Albertoo
Bijlagen
Veren vraag Forum.pdf
(251.16 KiB) 94 keer gedownload

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Vraag Veer dynamica

Jij hebt 5000 * ( 0,5*(0,5)^2 - 0,5*(0,3)^2 ) voor je energie van je eerste veer.

Dat moet zijn: 5000*0,5*(0,5 - 0,3)^2

Ik zie ook niet echt duidelijk hoe je het doet. Kan je even kort je werkwijze neerzetten?
Het Wetenschapsforum heeft ook een facebook pagina!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vraag Veer dynamica

albertoo schreef: za 06 apr 2013, 01:53
Ik zie niet wat is fout doet, misschien is het iets te laat.
veel te laat :shock:
veer.GIF
veer.GIF (4.34 KiB) 116 keer bekeken
als ik dit goed begrijp trek je hier de veerenergie bij een indrukking van 30 cm af van de veerenergie bij een indrukking van 50 cm.

je moet echter de veerenergie bij een indrukking van 0 cm aftrekken van de veerenergie bij een indrukking van (50 -30= ) 20 cm.

het kan allemaal weer véél eenvoudiger dus:

½mv² = ½kAA + ½kBB

alles is bekend behalve kB, dus eerst even alles invullen geeft een simpel lineair vergelijkinkje.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer