Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 567

Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Met deze topic kan je voorbeelden van bedriegerij of een hoax posten, voorgevallen op internet, de post, in het openbaar, via de telefoon, aan de voordeur, via contacten, enz. !

Zo ben je beter op je hoede, bij een nieuw zulks een fijt.

Zelf heb ik er twee.

- In 2001 wordt een man bevriend met mij. Na een tijdje zegt hij dat hij geërft heeft en ik een deel van hem kan krijgen omdat het heel veel is.

Weer enkele dagen later spreken we af waar hij zegt dat ik geld ga krijgen. Ergens in de stad zegt hij dat hij naar de Notaris moet gaan om het vele geld te halen. Even later komt hij terug en wil van mij geld lenen om de notaris te betalen. Omgerekent in euro, geef ik hem 300 euro. Daarna is hij met het geld verdwenen. In dezelfde stad ken ik nog een vijftal personen waarbij het hem ook gelukt is.

Stom van mij; een notaris geeft niet cash geld.

- Bij dit voorbeeld twijfel ik of het wel echt vals spel is :

Een vrouw met zwarte bril en witte stok stapt op de trein. De vrouw is alleen en heeft van niemand hulp.

Ik vroeg me toen af :

1) Of de vrouw is volledig blind met zwarte bril ! Maar dan heb je toch hulp nodig .

2) Of de vrouw is slecht ziende ! Maar dan draag je toch geen zwarte bril.

Er klopt dus iets niet, en verdacht haar van een ziende divegge te zijn.

Berichten: 12.262

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Die laatste zie ik eigenlijk niet zo 123 als vreemd - blinden hebben soms vreemd uitziende ogen en zijn zich daarvan bewust, of slechtzienden die juist extreem gevoelig zijn voor licht (pijn alsof je tegen de zon in kijkt), maar van dat licht nauwelijks een nuttig beeld kunnen maken.

Natuurlijk kan iemand doen afslof ie blind is, maar wat zou er het voordeel van zijn? Mogen die gratis met de trein?
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Inderdaad, een slimme dief probeert juist zo min mogelijk op te vallen. Dan ga je natuurlijk niet met een zonnebril en een witte stok rondlopen.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 4.246

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Wat is een "fijt"? En wat hoop je met dit topic te bereiken? Er zijn namelijk ontiegelijk veel manieren om te bedriegen.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 567

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Ja er zijn er ontiegelijk veel. Maar sommigge zijn interessant om te vermelden, omdat ze zo spitsvondig zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

een wildvreemde die je een deel van zijn erfenis nalaat, kun je moeilijk spitsvondig noemen...

Berichten: 12.262

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Ach, bestond niet zo'n beetje het halve nationale product van Nigeria uit dergelijke deals? ;)
Victory through technology

Berichten: 567

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

#-o Ik begrijp julie ongenoegen wel een beetje.

Er is een namelijk een spreekwoord wat zegt :

Hoe meer je in de stront roert, hoe meer hij gaat stinken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Voorbeelden bedriegerij of een Hoax ?

Opmerking moderator

Aangezien er al vele sites op het internet te vinden zijn over bedriegerij danwel hoaxes, en dit topic (zelfs voor het café) geen concrete diepgang heeft, komt hier een slotje op.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gesloten