[scheikunde] concentratie Kristalviolet bepalen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

concentratie Kristalviolet bepalen

Hoi allen

Ik heb voor scheikunde een praktische opdracht gekregen waarbij ik onder anderen de concentratie van kristalviolet op 4 verschillende tijdstippen moet bepalen. Ik kom er echter niet uit. Bij de uitvoering van het practicum hebben we gebruik gemaakt van een colorimeter en die ingesteld op 460nm.

De volgende gegevens hebben we gekregen:

standaard-oplossingen: KV (5. 10-5 M) en natronloog (4,0 M)

we hebben daarna 3,90 mL KV-opl en 0,100 mL natronloog gepipetteerd met micropipetten. met de hulp van het programma science workshop kregen we de volgende grafiek
steil 1 coli bewerkt.jpg
steil 1 coli bewerkt.jpg (175.39 KiB) 193 keer bekeken
nu moet ik dus op 4 verschillende tijdstippen de concentratie Kristalviolet bepalen, maar hoe moet ik dat doen.

een andere vraag die gesteld wordt is om op die 4 tijdstippen de reactiesnelheid te bepalen, maar volgens mij doe je dat door de stijlheid van de grafiek uit te rekenen door middel van de driehoek die ik erbij heb getekend. door middel van een raaklijn dus

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: concentratie Kristalviolet bepalen

Opmerking moderator

Iemand die hier een handje kan toesteken?


Ik kan me vergissen, maar als je aan colorimetrie doet heb je volgens mij volgens altijd een ijklijn nodig. Heb je die?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer