Signaaldata ICP-MS

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Signaaldata ICP-MS

Hallo allen,

Ik ben een student aan de Hogeschool Rotterdam en momenteel in mijn eindfase van mijn afstudeeropdracht.

Er waren afspraken om mijn afstudeeropdracht volledig theoretisch uit te voeren, Echter is er een probleem op gedoken.

Ik beschik namelijk niet over signaaldata.

Al mijn andere data is ok en daarmee kan ik het grootste gedeelte uitvoeren.

In afspraak met de opleiding is goed gekeurd dat ik drie sets signaaldata voor een ICP-MS meting van Arseen, Cadmium en Lood van het wereld wijde web haal.

Zolang er maar een bronvermelding in het verslag komt.

Nu ben ik inmiddels al twee dagen aan het zoeken, maar kan ik niet echt iets vinden.

Nu komt mijn vraag.

Heeft een van jullie misschien een link waar ik ruwe signaaldata zou kunnen vinden of misschien een goede tip waar ik het vandaan kan halen?

De zaken opnieuw meten is momenteel geen optie op werk, vandaar dat het is toegestaan om het theoretisch uit te voeren.

Dank je wel,

Gebruikersavatar
Berichten: 10.560

Re: Signaaldata ICP-MS

Wat bedoel je met "ruwe signaaldata"?

Als het je gaat om bestanden met meetgegevens zoals die door het apparaat worden weggeschreven, dan zul je die niet 1-2-3 op internet vinden. Ruwe gegevens vinden in principe nooit hun weg naar wetenchappelijke artikelen; wat interessant is, is wat uit de data volgt, en dat staat dan weergegeven in een grafiek. De ruwe data zelf voegt niks toe. In uitzonderlijke gevallen zouden ze beschikbaar kunnen zijn als supporting info, maar dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.