Abstract redeneervermogen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Abstract redeneervermogen

Ik moet binnenkort bij Selor (overheid) in Belgie een test afleggen van abstract redeneervermogen. Nu kun je een oefening maken op hun website om jouw alvast voor te bereiden. Nu heb ik de oefening gedaan maar zwaar gebuisd. Ik snap de logica niet van die test. Wie kan mij helpen. Zijn er boeken of sites waar je die oefeningen kunt doen of die uitleg geeft hoe de logica in elkaar zit.

Link hieronder kun je de oefening zien je moet wel eerst een vragenlijst invullen daarna heb je beeld over de oefening abstract redeneervermogen.

http://csatrial.hudson.com/pages/execute/TrialRAIntroduction.aspx?reqfrwLang=NL_BE

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Abstract redeneervermogen

Of er zo'n boekjes zijn, weet ik niet. Maar laten we naar een voorbeeld kijken. Het is gewoon kijken naar wat de knopjes doen in se. Stel bijv dat knop 1 en 3 induwen je blokje van grootte doet veranderen (van groot naar klein of van klein naar groot) en van kleur (van wit naar zwart of van zwart naar wit). Vervolgens weet je dat knop 1 en 2 induwen de kleur en de vorm (van rond naar vierkant of van vierkant naar rond) doet veranderen. Dan weet je dat knop 1 de kleur doet veranderen. Snap je dat?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 1

Re: Abstract redeneervermogen

Ik snap wel welke knop wat verandert maar ik kan het niet toepassen, ik ga binnenkort bij de nmbs solliciteren en daar is er ook zo'n test abstract redeneren naar het schijnt is die zeer moeilijk kan u soms nog wat verdere uitleg geven?

Reageer