APA regels

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 3

APA regels

Hoi,

Ik heb een vraag over refereren in de tekst. Ik heb een onderzoek beschreven van Greven, Asherson, Rijsdijk en Plomin (2011). Vervolgens geef ik aan dat Greven, Rijsdijk en Plomin (2011) hetzelfde resultaat hebben gevonden. Wanneer ik dan verder schrijf moet ik volgens de APA-regels refereren als Greven et al. (2011) en het andere onderzoek ook als Greven et al. (2011). Dit is verwarrend, maar wel correct, toch?

Bedankt!

Berichten: 38

Re: APA regels

Je mag ze niet allebei Greven et al. (2011) noemen. Volgens mij is in dit geval de regel dat je precies zoveel namen noemt als nodig is om de twee artikelen uit elkaar te houden. Als Greven, Asherson, Rijsdijk en Plomin (2011) de eerst genoemde is, worden de referenties in de verdere tekst Greven et al. (2011) voor de eerste en Greven, Rijsdijk en Plomin (2011) voor de tweede. In principe maak je met Rijswijk al verschil tussen de twee, maar et al. slaat op een meervoud terwijl er na Rijswijk maar één persoon komt.

Berichten: 5

Re: APA regels

Hoe heb je het opgelost uiteindelijk? Ik denk dat je met letters moet werken: Greven et al. (2011a), maar volgensmij mag dat alleen als je precies dezelfde schrijvers met hetzelfde publicatiejaar hebt (weet ik niet zeker). Zelf zou ik telkens alle namen voluit hebben geschreven.
Bezig in het boek When students have power - Ira Shor

Berichten: 3

Re: APA regels

Ik heb dit uiteindelijk opgelost door voor de ene referentie Greven, Rijsdijk en Plomin (2011) te gebruiken en de andere af te korten naar Greven, Asherson et al. (2011). Dit keurde mijn begeleider goed, omdat het zo duidelijk was om welke referentie het gaat.

Reageer