Welke accu kan ik gebruiken

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 5

Welke accu kan ik gebruiken

Ik zoek een oplossing voor een praktisch probleem.

2 apparaten (beeldscherm 9 tot 36 V 4,5 ampère en een sensor 12-24 V 0,145-0,085 ampère) welke ik gedurende drie dagen moet kunnen laten functioneren op een accu.

Het geheel dient draagbaar te zijn (dus niet te zware accu's)

Nu is de vraag, welke accu(s) zijn het beste en waarom?

moet ik de ampères optellen en dat vermenigvuldigen met 72? (72 uur)

in dat geval kom ik op 4,645 * 72 = 334,44 ampère/uur

wie kan mij een zetje in de goede richting geven?

mvg

rico

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Welke accu kan ik gebruiken

Opmerking moderator

verplaatst naar praktische wetenschappen elektrotechniek
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 768

Re: Welke accu kan ik gebruiken

Rico, je berekeningen _zouden_ juist kunnen zijn (alleen is het amper-uur en niet ampere/uur). Ik zeg _zouden_ omdat je eigenlijk niet weet hoeveel stroom het scherm nodig zal hebben. Als dat scherm een bepaald vermogen heeft (zeg 200Watt) en je voedt het met 10V, dan zal je 20A nodig hebben. Voed je het met 20V, dan zal je maar 10A nodig hebben.

Als het scherm, zoals jij in je berekeningen gebruikt, 4,5A nodig heeft, dan kan je inderdaad stellen dat je 334 Ah nodig zal hebben.

Dat wordt dus heffen en sleuren, want een autobatterij (12V) heeft een capaciteit van 90 - 120 Ah dacht ik (er kunnen er zwaardere zijn ook hoor, en er zijn vrachtwagenbatterijen ook, die -dacht ik- 24V leveren en waarschijnlijk een grotere capaciteit hebben.

Maar lichte batterijen zullen het in geen geval zijn vrees ik.

Hoop dat deze late reactie je toch helpt.
In the beginning, there was nothing. Then he said:"Light". There was still nothing but you could see it a whole lot better now.

Reageer