Summary report maken in Shimadzu QP2010 Ultra?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 16

Summary report maken in Shimadzu QP2010 Ultra?

L.S.

Heeft iemand al uitgevogeld hoe er een summary report gemaakt kan worden op de GCMS van Shimadzu?

Hierbij bedoel ik een tabel met componenten per monster.



.............. comp 1

comp 2

comp 3

monster 1

monster 2

monster 3



In de software kan wel monster voor monster een rapport worden gemaakt, maar ik wil graag een overzicht van bv een hele batch (sequence)

In chromeleon, EZchrom en Xcalbur kan het, dan moet het met de Shimadzu toch ook kunnen ;-)

Wie kan me helpen, want ik kan het niet 1-2-3 vinden en volgens Shimazu is het niet zo eenvoudig.

Ik denk dat de data weggeschreven moet worden naar bv ASCII en dan een macro in excel (of zo) maar heeft iemand dat al gemaakt.

met vriendelijke groeten

Marjon

Berichten: 1

Re: Summary report maken in Shimadzu QP2010 Ultra?

Hi Marjon,

Ik vermoed dat dit niet moeilijk te realiseren is.

In GCMS postrun solutions heb je een kopje staan met report format. In het dit menu kan er via de toolbar rechtsboven in het scherm een icoontje (lijkt op 2 vialtjes met een document erachter) worden geselecteerd dat summary compound noemt. Vervolgens maak je een werkveld met de muis in het lege blad. Rechtermuisklik op het veld en selecteer eigenschappen. Onder de eigenschappen kan je heel veel zaken aanpassen en onder het tabje "File" kun je de dataset selecteren. Als je vervolgens op toepassen drukt wordt het geheel geladen en krijg je een overzicht. Dit is redelijk makkelijk aan te passen.

Mochten er nog vragen over zijn wil ik je hier gerust mee helpen.

Roland

Berichten: 16

Re: Summary report maken in Shimadzu QP2010 Ultra?

Oeps, sorry voor de late reactie, had je reactie niet gezien.

Dank voor de tip, ga het proberen.

Marjon

Reageer